ارتش سوریه در آخرین عملیات سنگین خود با پیگرد عناصر تروریستی در نقاط مرزی آنها را مجبور به فرار به مناطقی در خاک لبنان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع امنیتی در سوریه، ارتش سوریه در آخرین عملیاتهای سنگین خود علیه تروریستها در این کشور شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساند.

- ارتش سوریه اعلام کرد: در ادامه عملیات پاکسازی نقاط مرزی اعضای یک گروه تروریستی که قصد فرار از سوریه به منطقه عرسال لبنان را داشتند هدف حمله قرار گرفتند و شمار زیادی از آنها به هلاکت رسیدند.

- پایگاه خبری النشره اعلام کرد: نیروهای امنیتی سوریه شب گذشته با سیطره بر منطقه "جرود" در حومه دمشق در حال پیش روی به سوی منطقه مرزی عرسال هستند.

- در درگیریهای روز گذشته ارتش با افراد مسلح در مناطق دوما، حرستا، حجیره و الشیفونیه در حومه دمشق چهار نفر از سرکردگان گروههای تروریستی به هلاکت رسیدند. در این عملیات مقادیر زیادی تسلیحات نظامی تروریستها کشف و ضبط شد.

- ارتش سوریه با صدور بیانیه ای سیطره تروریستها بر فرودگاه نظامی منغ در حلب را تکذیب کرد و از خسارات سنگین تروریستها در این منطقه خبر داد.

- شبکه تلویزیونی MTV لبنان اعلام کرد: از درگیری میان نیروهای حزب الله لبنان و گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در مناطق نبی الشیث و الخضر در خاک لبنان خبر داد.

- شب گذشته گروههای تروریستی، چهار گلوله خمپاره به منطقه "سرعین" در بقاع جنوب لبنان پرتاب کردند که تلفاتی در برنداشت.

- درگیری نیروهای امنیتی با گروههای تروریستی در استان الرقه و در نزدیکی مقر یگان 17 ارتش به هلاکت شمار زیادی از تروریستها همراه شد. در این عملیات 120 تروریست که قصد حمله به مقر این یگان ارتش را داشتند، بازداشت شدند.

- ارتش سوریه با ادامه عملیات خود در حومه شمالی حلب به سوی دو روستای نبل و الزهرا در حال پیش روی است.

- "احمد الفج" سرکرده گردان تروریستی موسوم به الاتارب در درگیری با ارتش سوریه در حلب به هلاکت رسید. وی از افسران جداشده از ارتش سوریه بود.

- نیروهای امنیتی سوریه چهار بمب کارگذاشته شده در مناطق مختلف استان تدمر را کشف و خنثی کردند.

- منابع امنیتی مخالفان سوری به پیشرویهای ارتش سوریه در استان حمص در پی درگیری شدید آنها با عناصر مسلح اذعان کردند.