بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: فعالان هيئت ها و تشكل هاي مذهبي پيشگامان تحقق حماسه سياسي مورد نظر مقام معظم رهبري هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا با بيان اينكه تشکل‌های دینی و فعالان فرهنگی در خلق حماسه سیاسی پیشگام هستند، اظهار کرد: هیئات مذهبی و موسسات قرآنی به عنوان بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی در جامعه در خلق حماسه سیاسی موثر هستند.

وی افزود: انتخابات 24 خرداد در شرایطی برگزار می‌شود که تقابل بین دو گفتمان مقاومت و سلطه به اوج خود رسیده که این موضوع باعث شده است انتخابات ریاست جمهوری کانون توجه رسانه‌ها و سیاستمداران جهان قرار بگیرد، بنابراین فهم این موضوع ضرورت تحقق حماسه سیاسی را مضاعف می‌کند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا تصریح کرد: در روزگار ما و در کشورهای مستقلی مثل ایران که نمی‌خواهند زیر یوغ مستکبران قرار بگیرند‌‌، انتخابات و جلوه‌گر ساختن شکوه حمایت مردم از نظام اسلامی‌‌، علاوه بر این که ذاتا مفید و مهم است‌‌، عرصه رزم با استکبار نیز محسوب می‌شود‌.

وی یادآور شد: حضور هوشیارانه و پر شور و به موقع مردم در روز انتخابات و دیگر صحنه‌ها، تضمین‌کننده امنیت انتخابات و خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خصوص ویژگی‌های کاندیدای ریاست جمهوری به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور باید فردی باشد که ایمان و اعتقاد به خدا، مردم و قانون اساسی و روحیه مقاوم داشته باشد و حکمت، تدبیر و داشتن برنامه را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه از رسانه‌ها انتظار می‌رود بدون تخریب کاندیداها مردم را برای حضور حماسی در انتخابات تشویق و آن‌ها را به سوی فردی اصلح که تابع قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است جهت دهند افزود: جامعه در آستانه انتخابات به آرامش احتیاج دارد و رسانه‌ها برای رسیدن به این هدف نقش بسزایی خواهند داشت و با نقدهای صحیح و نه تخریبی، معیار صحیح کاندیداها را به مردم تشریح کنند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا مشارکت مردم در انتخابات را معیار دشمن در ارزیابی نوع رفتار با نظام دانست و گفت: مردم با حضور حماسی خود نشان خواهند داد که رجزخوانی‌ دشمنان تاثیری در اراده آن‌ها در زمينه پشتیبانی از نظام نخواهد داشت.