رسانه های عرب زبان از جمله العربیه و المیادین با پخش تصاویری زنده از انتخابات ریاست جمهوری در ایران توجه ویژه ای به آن نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المنار لبنان با اشاره به آغاز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران گزارش داد : عملیات رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد و امام خامنه ای، رای خود را به صندوق انداختند.

المنار در ادامه آورده است: ایشان پس از انداختن رای خود به صندوق رای مردم را امانت و انتخاب را حق ملت دانست.

این رسانه افزود: 60 هزار حوزه انتخابی در داخل ایران و285  حوزه در خارج از ایران قرار دارد و یک میلیون نفر وظیفه برگزاری انتخابات و رای گیری را بر عهده دارند.

المنار همچنین به سخنان دبیر امور اجرایی انتخابات یازدهم درباره اختصاص پنج هزار و882 هزار حوزه رای گیری و یازده هزار و 959 صندوق در پایتخت ایران و نیز درخواست کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از نامزدها برای اینکه پیش از اعلام نتایج رسمی شمارش آرا، خود را پیروز  انتخابات ندانند.

خبرگزاری سوریه نیز در خبر فوری خود از آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبر داد.

شبکه المیادین نیز از آغاز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داد.

این شبکه همچنین در گفتگو با تحلیلگران مسائل ایران و نیز گزارشگران خود در حوزه انتخاباتی ایران از جمله زهرا الحیرانی از حسینیه ارشاد تهران توجه ویژه ای به انتخابات نشان داد.

پایگاه العهد لبنان نیز نوشت: مراکز رای گیری در ایران در ساعت هشت صبح جمعه به وقت ایران گشوده شد.

این پایگاه افزود: بیش از 50.5 میلیون رای دهنده جانشین محمود احمدی نژاد را در انتخاباتی که حسن روحانی نامزد اصلاح طلبان و سه نفر از اصولگرایان یعنی علی اکبر ولایتی وزیر خارجه اسبق ایران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران و سعید جلیلی گفتگو کننده ارشد هسته ای ایران در آن حضور دارند به همراه محمد غرضی و محسن رضایی انتخاب خواهند کرد.

از سوی دیگر شبکه العربیه با پخش تصاویر حضور مقام معظم رهبری در پای صندوق رای اقدام به پخش تصاویری زنده از انتخابات در ایران کرد.