مردم ایران اسلامی از ساعت 8 صبح امروز جمعه 24 خرداد برای انتخاب رئیس جمهوری جدید خود از میان شش نامزد ریاست جمهوری و همچنین انتخاب نامزدهای شوراهای شهر و روستا پای صندوقهای رای رفته اند که این حضور در رسانه های خارجی بازتاب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حضور مردم پای صندوق های رای پرداخت.

 فرانسه در مطلبی به گزارش رسانه ملی ایران پرداخت و نوشت: ایرانی ها امروز جمعه برای انتخاب رئیس جمهوری آتی کشورشان و جایگزین محمود احمدی نژاد به پای صندوق های رای رفتند.

این رسانه غربی در ادامه نوشت: آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب نیز که در نخستین دقایق پس از آغاز رای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراها آرای خود را به صندوق انداختند، بر مشارکت مردم در انتخابات تاکید کردند.

خبرگزاری فرانسه همچنین به پخش فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب به هنگام رای خود در صندوق پرداخت که بر ضرورت حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات امروز تاکید و اعلام کردند که مردم عزیز ایران با شوق و انگیزه وارد صحنه انتخابات شوند و بدانند که سرنوشت کشور و سعادت ملت، به وابسته به حضور و انتخاب آنها است.

بازتاب واکنش آیت الله خامنه ای به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس در گزارشی به واکنش قاطع و صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی به مواضع و اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت.

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: آیت الله علی خامنه ای در اظهاراتی که از رسانه ملی ایران پخش شد اعلام کردند اخیرا شنیدم که مقامات آمریکایی گفته اند واشنگتن نتایج انتخابات را نمی پذیرد، نظر دشمنان، هیچ‌ گاه اهمیتی برای ملت ایران ندارد.

به نوشته آسوشیتد پرس، آیت الله علی خامنه ای اعلام کردند اگر آمریکا تصور می کند که ایران منتظر تایید واشنگتن است، اشتباه می کند.