اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه امروز روز آزمون بزرگ ملت ایران است گفت: ملت ایران همچون گذشته پاسداری از ارز شهای انقلاب را به رخ جهانیان کشانده و مردم با بصیرت ایران نشان دادند با حضور خود حماسه جدیدی را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد صبح روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران افزود: ملت ایران با حضور خود موجب ناامیدی دشمنان و نظام سلطه شدند و با حضور خود امیدی دوباره به مسئولان نظام دادند.

وی ضمن تقدیر از حضور حداکثری مردم پای صندوقهای رای از ساعات اولیه امروز خاطرنشان کرد: حضور نسل جوان و رای اولی ها در شعب اخذ رای در ساعات اولیه چشم گیر بود.

شعبانی فرد این حضور را لبیک به مقام معظم رهبری و مراجع عظام دانست و گفت: در استان مرکزی 20 هزار مجری انتخابات به عنوان خادم مردم آماده دریافت آرای انها هستند.

وی با بیان اینکه مردم استان مرکزی با تقدیم شش هزار و 400 شهید پایداری خود را به ارزشهای انقلاب ثابت کردند اظهارداشت: مردم امروز پای صندوقهای رای حاضر شدند و به عنوان راهبر برای نظام جمهوری اسلامی موجبات حفظ جامعه و حفظ دستاوردهای انقلاب را فراهم می کنند.

همرنگ بودن صندوق رای شورا و ریاست جمهوری

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مردم همواره مانع تک روی مسئولان می شوند گفت: حضور  پای صندوقهای رای بیان گر هوش بالای سیاسی ملت ایران است و مردم با رای خود به جمهوری اسلامی ایران، نظام سلطه را ناکام خواهند گذاشت.

وی در  پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر همرنگ بودن صندوق رای شورا و ریاست جمهوری اظهارداشت: متاسفانه این مشکل وجود دارد که هر دو صندوق شورای شهر و ریاست جمهوری یکرنگ است.

شعبانی فرد با بیان اینکه باید قبل از انتخابات برای این موضوع تمهیداتی اندیشیده می شد ادامه داد:  مسئولین صندوق مردم را راهنمایی می کنند که رای خود را در کدام صندوق بیاندازند.

مسئولان صندوق مردم را راهنمایی می کنند

این مقام مسئول ادامه داد: در صورت جابجایی رای ها در صندوق شورا و ریاست جمهوری برابر قانون هر رای در جای خودش محاسبه می شود و مشکلی پیش نمیاد.

وی به امنیت انتخابات در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به سابقه ای که در استان وجود دارد و تمهیداتی که اندیشیده شده این استان یکی از امن ترین استانهای کشور است و مکانهای اخذ رای از امنیت کامل برخوردارند.

در صورت کمبود احتمالی یک دستگاه بالگرد برای تامین برگه های رای آماده است

استاندار مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر کمبود برگه های اخذ رای تصریح کرد: به مقدار لازم برگه اخذ رای آماده شده است و در صورت کمبود احتمالی یک دستگاه بالگرد برای تامین این برگه ها آماده است.

وی سلامت، امنیت و حضور گسترده مردم را سه وظیفه مسئولین برشمرد و گفت: این حضور گسترده را که به چشم می بینیم و با تلاشی که صورت گرفته امنیت کامل توسط ارگانهای امنیتی برقرار شده است و این امنیت را تضمین می کنیم.