ادامه تظاهرات ضد دولتی در آنکارا، اقدامات خشونت بار پلیس علیه معترضان و رد پیشنهاد دولت برای برگزاری همه پرسی درباره آینده پارک گزی از جمله خبرهای مربوط به اعتراضات در ترکیه به شمار می رود. 

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های چاپ ترکیه گزارش دادند که پلیس از گاز اشک آور و ماشین آب پاش برای متفرق کردن معترضان در آنکارا که پس از پیشنهاد دولت برای برگزاری همه پرسی درباره آینده پارک گزی به خیابانها آمده بودند، استفاده کرد.

معترضان همچنین با تجمع در خیابانها سبب ایجاد ترافیک سنگین در میدان کندی در نزدیکی سفارت آمریکا در آنکارا شدند.

تظاهرات در ترکیه پس از آن به خشونت کشیده شد که حسن آتای سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه از پیشنهاد رجب طیب اردوغان برای برگزاری همه پرسی درباره طرح ساخت و ساز در پارک گزی استانبول در دیدار با نماینده معترضان خبر داد. 

سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: تنها در یک کشور دموکراتیک است که به خواسته‌های مردم توجه می‌شود و ما این موضوع را به همه پرسی خواهیم گذاشت. فکر می‌کنیم که بعد از این تصمیم، مردم با حسن نیت به خانه‌هایشان بر می‌گردند.

حسین چلیک معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به پیشنهاد دولت برای برگزاری همه پرسی خواستار ترک پارک گزی از سوی معترضان شد و هشدار داد در صورت ادامه تظاهرات پلیس به اقدامات خشونت بار متوسل می شود. 

تظاهرات کنندگان در میدان تقسیم استانبول درباره احتمال تلاش دولت اردوغان برای تقلب در این همه پرسی ابراز نگرانی کرده و می گویند در صورت برگزاری همه پرسی، دولت افراد را از دیگر شهرها به استانبول خواهند آورد تا در رای گیری شرکت کنند.

رویترز نیز خبری دیگر از دیدار رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با گروهی از اعضای هماهنگ کننده معترضان در میدان تقسیم و شماری از هنرمندان این این کشور خبر داد.