همزمان با قانونی دانستن ارسال سلاح برای گروههای مسلح در سوریه و صدور مجوز کشتار و خشونت بیشتر دراین کشور، یک مقام نظامی آمریکا از حفظ جنگنده های اف 16 و سامانه ضد موشکی پاتریوت در اردن خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت ایالات متحده جنگنده های اف 16 و سامانه ضد موشکی پاتریوت را در اردن پس از رزمایش نظامی مشترک در پایان ماه جاری نگه می دارد.

وی با اشاره به تصمیم آمریکا برای تجهیز گروههای مسلح به انواع سلاحها در سوریه از تصمیم کشورش برای حفظ واحدی از تفگداران دریایی در کشتی‌ های آبی و خاکی در امتداد سواحل اردن پس از رایزنی با مقامات اردنی خبر داد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه می نویسد: کشتی های جنگی، سامانه ضد موشکی و جنگنده های آمریکایی برای شرکت در رزمایش مشترک به اردن اعزام شده اند اما مقامات آمریکایی تصمیم گرفته اند بنا به درخواست اردن که نگران اوضاع منطقه است، نظامیان و تجهیزات نظامی در این کشور باقی بمانند. 

این اقدام درحالیست که رئیس جمهوری آمریکا با قانونی دانستن ارسال سلاح برای گروههای مسلح در سوریه رسما مجوز کشتار و خشونت بیشتر را برای تروریستها صادر کرده است.