خبرگزاري مهر - گروه فرهنگ و ادب : طي مسابقه اي اينترنتي كه در ده كشور برگزار شد ، نوجوان 12 ساله ايرلندي اولين كسي است كه توانسته كتاب 607 صفحه اي " هري پاتر و شاهزاده دورگه " را طي پنج ساعت و بيست دقيقه به پايان برساند و جايزه هزار دلاري اين مسابقه را از آن خود كند .

طرح جلد آخرين جلد از كتاب هريپاتر وشاهزاده دورگه

به گزارش خبرنگار كتاب مهر ، در اين مسابقه كتابخواني كه ميان بيش ازهزارنوجوان ، درنقاط مختلف دنيا برگزار شد  و سايت " آمازون "  باني انجام آن بود ، نوجوانان پس از خريد جلد ششم از مجموعه كتاب هاي هري پاتر بلافاصله خواندن آن را شروع  و از طريق وب كم ، با شبكه جهاني اينترنت و باني اين مسابقه ارتباط برقرار مي كردند .

اين نوجوان دوازده ساله كه " روالف پاتريك " نام دارد توانست در مدت 320 دقيقه ،607 صفحه كتاب هري پاتر و شاهزاده دورگه را به پايان ببرد و اولين كسي باشد كه از زمان شروع فروش اين كتاب را خوانده است .




" روالف پاتريك " ، هري پاتر در هر ساعت توانسته است بيش از 113 صفحه از اين رمان را بخواند يعني در هر دقيقه بيش از يك صفحه از اين كتاب را مطالعه كرده است .

به گزارش مهر ، نوجواناني كه در اين مسابقه شركت كرده اند مي بايست پس از پايان خواندن كتاب به سوالاتي كه از آنها مي شد در باره مضون كتاب پاسخ بدهند وخلاصه اي از كتاب را نيز در سه صفحه تعريف كنند كسي كه در اين آزمون سه مرحله اي موفق مي شود اولين كسي محسوب مي شود كه اين كتاب را خوانده است .

پاتريك اعلام كرده كه پيش از تنها سه جلد ار مجموعه هري پاتر را خوانده است و در آخرين لحظات به فكرش رسيده است كه در اين مسابقه كتابخواني شركت كند.

وي درباره علت برنده شدن در اين مسابقه گفت : من در دوره هاي تندخواني شركت كرده ام ومعمولا كتابهايي را كه شروع به خواندن مي كنم خيلي زودتر از ديگر دوستانم به پايان مي برم .

اين نوجوان ايرلندي قصد دارد با پولي كه از برنده شدن در اين مسابقه به دست آورده براي كتابخانه اش كتاب خريداري كند .

گفتني است از سال گذشته بخشي از متون سري داستان هاي هري پاتر به عنوان متن درسي در برنامه هاي درسي دانش آموزاني ايرلندي گنجانده شده و دانش آموزان اين كشور به عنوان متون آموزشي اين سري داستان ها را مطالعه مي كنند .