مربی تیم ملی بسکتبال از روند پیگیری اردوی آماده‌سازی و دیدارهای تدارکاتی این تیم در ترکیه ابراز رضایت کرد وگفت: طی اردو و دیدارهای برگزار شده مشکلات بازیکنان در کار انفرادی و گروهی تا حد زیادی مشخص شد.

صفا علی کمالیان در گفتگو با خبرنگار مهر در روند پیگیری اردوی تیم ملی بسکتبال در ترکیه توضیح داد و اظهارداشت: برنامه‌های تمرینی تهران در ترکیه هم دنبال شد با این تفاوت که یکسری تمرینات جدید هم به کارهای قبلی اضافه کردیم. همزمان برگزار کننده دیدارهای تدارکاتی هم بودیم که در شناسایی بیشتر نقاط ضعف بازیکنان در کار گروهی و انفرادی هم کمک‌مان کرد.

وی با اشاره به دیدارهای تدارکاتی برگزار شده خاطرنشان کرد: الجزایر، تونس، مصر و ترکیه تیم‎هایی که هستند طی روزهای گذشته مقابل آنها دیدار تدارکاتی داشتیم. امشب به مصاف ایتالیا می‌رویم. این بازی پنجمین و آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی در ترکیه است. پس از آن تا زمان بازگشت به تهران برگزار کننده چهار جلسه تمرینی دیگر خواهیم بود.

مربی تیم ملی بسکتبال با ابراز رضایت از روند پیگیری اردوی آماده‌سازی و دیدارهای تدارکاتی این تیم در ترکیه تاکید کرد: این اردو به خصوص از نظر دیدارهای تدارکاتی برای‌مان خیلی خوب بود چون باعث شد مشکلات حمله، دفاع و انفرادی بازیکنان تا حد زیادی مشخص شود و حالا باید بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته تمرکز دوباره‌ای روی برخی تمرینات داشته باشیم.

"مشکل عمده تیم ملی بسکتبال در دیدارهای تدارکاتی برگزار شده چه بود"؟، کمالیان در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: در دفاع تا حدی ناهماهنگ هستیم و باید در تمرینات تاکید بیشتری روی آن داشته باشیم. البته در حمله هم برخی بازیکنان هماهنگی کامل و یکنواختی با دیگران نداشتند. در واقع برای حمله بازیکنانی که تجربه بیشتری دارند، کارآیی بالاتری داشتند اما دیگر بازیکنان خیلی هماهنگ نبودند.

وی با یادآوری اینکه سامان ویسی در ترکیه به ترکیب تیم ملی اضافه شد، اظهارداشت: البته به خاطر اینکه این بازیکن در تهران همراه با تیم تمرین نکرده بود، به مرور در ترکیب تیم ملی برای دیدارهای تدارکاتی قرار گرفت اما در مجموع توانستیم وضعیت وی را هم ارزیابی کنیم. اینکه در بازگشت به تهران و برای شروع دور جدید این تمرینات، بازیکنان اعزامی به ترکیه را به طور کامل در اختیار داشته باشیم، هنوز مشخص نیست. پس از دیدار امشب بچیروویچ در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

کمالیان با بیان اینکه پس از بازگشت به تهران و سه روز استراحت، تمرینات تیم ملی بسکتبال از سر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: تمرینات دو روز اول بر مبنای کارهای یک نفره، دو نفره و سه نفره خواهد بود و پس از آن تمرین روی کارهای چهارنفره و پنج نفره در حمله و دفاع هم به برنامه تمرینی اضافه می‌شود. در کل چارچوب برنامه‌های تمرینی مشخص است اما بر اساس آنچه در ترکیه به آن رسیدیم، محتوای برنامه‌های تمرینی در اردوی آینده را تنظیم می‌کنیم.