فيلمي كه تيم برتن نامدار بر اساس رمان "چارلي و كارخانه شكلات سازي" رول دال ساخت، رضايت بسياري از بازيگران نسخه اصلي آن را جلب كرده است.

به گزارش خبرنگار سينمايي "مهر"، "جوليا داون كول" كه در نسخه سال 1971 "ويلي وونكا و كارخانه شكلات سازي" نقش وروكا سالت را ايفا مي كرد، از فيلم جديد برتن و بازي جاني دپ در نقش ويلي وونكا به شدت راضي است. با اينكه دال چندان دل خوشي از نخستين نسخه سينمايي رمان خود نداشت، اما خانم كول مطمئن است كه اگر اين نويسنده نامدار در سال 1990 از دنيا نمي رفت و همچنان زنده بود، از نسخه جديد لذت مي برد.
جوليا داون كول 47 ساله مي گويد: "من خودم ترديد ندارم كه فيلم تيم بهتر از نسخه كلاسيك "چارلي" است و پسرم بارني هم فيلم جديد را بهتر مي داند. رولد دال "ويلي وونكا"ي ما را دوست نداشت. اما من معتقدم اگر امروز زنده بود از نسخه جديد خوشش مي آمد. البته نمي توانم ادعا كنم كه "ويلي وونكا و كارخانه شكلات سازي" ما بد بود، چون جايگاهي ويژه نزد من و تمامي بازيگران آن دارد. ولي فيلمي كه تيم برتن با هنرنمايي جاني دپ ساخته، سرشار از عناصري است كه كودكان عاشق آنها هستند."
پيش از اين جين وايلدر هم كه در فيلم سال 1971 نقش ويلي وونكا را ايفا كرده بود، از جاني دپ به عنوان بهترين ويلي وونكاي هاليوود نام برد و نقش آفريني اين ستاره محبوب را در "چارلي و كارخانه شكلات سازي" بهترين انتخاب ممكن دانست. در فيلم برتن نوجواني 13 ساله به نام فردي هايمور نقش چارلي را بازي مي كند.