شهرکرد - خبرگزاری مهر: مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری از پاکسازی منطقه جنگلی مرز چهارمحال و بختیاری و خوزستان که دچار حریق شده بود، از عوامل آتش‌زا خبر داد.

علی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آتش سوزی جمعه شب در منطقه جنگلی بلوط بلند مرز استان چهارمحال‌وبختیاری و استان خوزستان نزدیکی سد کارون چهار اتفاق افتاده بود که طی اعزام نیروهای منابع طبیعی این استان با تجهیزات اطفاء حریق این آتش خاموش شد.

وی با بیان اینکه وسعت آتش سوزی در حدود 100 هکتار بوده است، ادامه دارد: آتش‌سوزی در نقطه سخت گذر و در ارتفاعات اتفاق افتاده بود که وزش باد نیز خاموش کردن آتش را با مشکل مواجه کرده بود.

وی تصریح کرد: آتش با فعالیت نیروهای منابع طبیعی شهرستانهای این استان، هلال احمر لردگان و نیروهای مردمی محلی صبح روز شنبه مهار شد و از صبح شنبه تا شامگاه، نیروها اقدامات گسترده ای در پاکسازی منطقه از عوامل آتش زا انجام دادند.

مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیز داری استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: علت این آتش سوزی هنوز مشحص نشده است یا عمدی است یا غیر عمدی که کارشناسان در حال برسی منطقه و تحقیق در رابطه با آتش سوزی هستند.

وی با اشاره به جنگلی بودن چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: وجود بالگرد اطفاء حریق در این استان ضرورت دارد.