سرمربی تیم والیبال زیر 23 سال با تاکید بر اینکه شرایط دیدار با صربستان در لیگ جهانی به خاطر میزبانی با دیدارهایی که پیش از این برابر این تیم داشتیم کاملا متفاوت است، گفت: برای این دو دیدار تمام شرایط به نفع ماست فقط اینکه بازیکنان باید کم اشتباه و باهوش بازی کنند.

پیمان اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه به توانایی‌های تیم ملی والیبال ایران، بازیکنان و مربیان این تیم اعتقاد دارد، اظهارداشت: آخرین دیدار رسمی که برابر صربستان داشتیم در چارچوب مسابقات زیر گروه المپیک بود که طی آن مقابل شکست خوردیم اما نتیجه آن بازی ملاک درستی برای دیدارهای پیش رو نیست چون الان ما میزبان هستیم و شرایط کاملا متفاوت است.

وی ادامه داد: در رقابت‌های انتخابی المپیک بازیکنان ایران، صربستان را دست کم گرفتند و به همین دلیل باختند و در نهایت هم نتوانستند به المپیک صعود کنند در حالیکه واقعا لیاقت این را داشتند که به عنوان تیم اول راهی المپیک شوند. البته حالا آن مسابقات تمام شده و باید به فکر آینده باشیم و اینکه اگر ملی‌‍پوشان ما فقط از توانایی‌های خود استفاده کامل را ببرند و طبق برنامه کادر فنی پیش بروند، می‌توانند عملکرد خوبی برابر صربستان داشته باشند.

مربی والیبال با تاکید بر پتانسیل تیم ملی و زحماتی که بازیکنان و کادر فنی برای آماده‌سازی متقبل شده‌اند، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم پیروزی برابر صربستان دور از دسترس نباشد.

"صربستان نخستین دیدار خود در لیگ جهانی امسال را 3 بر صفر به روسیه واگذار کرد اما در دومین بازی مقابل این تیم صاحب دو گیم شد. این نتایج تاثیری بر روند دیدار دو تیم ایران و صربستان نخواهد داشت"؟، اکبری در پاسخ به این پرسش گفت: هر بازی شراط خود را دارد. اینکه صربستان دو گیم از روسیه گرفته اما ایران تنها یک گیم از این تیم گرفت، دلیلی نمی‌شود که بگوئیم این تیم بهتر از ماست. شرایط دیدارهای آینده برابر صربستان به خاطر برگزاری آن در تهران با دیگر دیدارهایی که مقابل این تیم داشتیم، فرق دارد. همه شرایط به نفع ماست و فکر نمی‌کنم در هیچ یک از دو دیدار بازنده باشیم.

اکبری با تاکید بر اینکه صربستان تیم خوبی است، یادآور شد: البته اینکه می‌گویم می‌توانیم هر دو بازی برابر این تیم را به نفع خود تمام کنیم به این شرط است که برنامه داشته باشیم. به هر حال صربستان یک تیم المپیکی است اگرچه در مجموع فاصله والیبال ایران با صربستان خیلی زیاد نیست. اگر دو تیم را در دو کفه ترازو قرار دهیم، صربستان سنگینی بیشتری نسبت به ما نخواهد داشت. بنابراین اشتباه کم و باهوش بودن و تمرکز بالای بازیکنان در این بازی‌ها تعیین کننده است.

"والیبال ایران فقط به اندازه دو بازی تجربه لیگ جهانی دارد اما تجربه صربستان بیش از اینهاست. ضمن اینکه حریف‌مان تجربه المپیک را هم ندارد در حالیکه ما نداریم. این فاکتور در جریان دو دیدار ایران و صربستان و برای کسب پیروزی مشکل‌ساز نمی‌شود"؟، سرمربی تیم زیر 23 سال در پاسخ به این پرسش مهر گفت: گاهی یک تیم هیچ تجربه‌ای از حضور در میادین بین‌المللی ندارد اما بازیکنان ما انصافا با تجربه هستند. شاید از 12 نفر آنها یکی دو نفرشان تجربه کافی نداشته باشند و گرنه 10 بازیکن ما جزو تاپ‌های آسیا هستند و در میادین زیادی شرکت داشتند. در مورد لیگ جهانی هم فقط اسم بازی‎ها عوض شده است.

این مربی تصریح کرد: بازیکنان تیم ملی در عین حال باید بدون استرس و راحت بازی کنند. درست است که انتظارات از والیبال بالا رفته اما این نباید باعث استرس بازیکنان شود. در دیدار برابر روسیه هم باید شرایطی ایجاد می‌شد که بازیکنان بتوانند بدون استرس کار کنند به خصوص اینکه در هیچ شرایطی تیم ملی ایران از لیگ جهانی سقوط نمی‌کند.

وی تاکید کرد: بازیکنان به دور از هر استرس و حاشیه‌ای باید در دیدار برابر صربستان توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.  انتظار نداریم آنها در حد سوپر استار باشند فقط اینکه باید در حد توانایی‌های خود و در قالب تیم ملی و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این تیم کار کنند. در جریان دو دیدار برابر روسیه، بازیکنان‌مان تا پوئن 20 عالی بودند و از آن به بعد دچار مشکل می‌شدند. این به خاطر فشار بیش از حدی است که به خودشان وارد می‌کردند. آنها نباید استرس داشته باشید.

"پیمان اکبری دیدار تیم‌های ایران و صربستان را از نزدیک تماشا خواهد کرد"؟، وی در پاسخ به این پرسش پایانی اظهارداشت: قطعا همین طور است. دوست دارم دیدارهای خارج از ایران را هم از نزدیک ببینم اما به خاطر مسائل ویزا و مشغله‌هایی که در تیم زیر 23 سال دارم، نمی‌توانم. حالا که موقعیت است تا بازی تیم ملی کشورم در لیگ جهانی را از نزدیک ببینم، فرصت را تحت هیچ شرایطی از دست نخواهم داد.