عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با انتقاد از تغییر مسیر پرواز ایرانیان از فرودگاه آنتالیا به فرودگاهی متروکه گفت: مدتی است که به دلیل این جابه جایی از هر ایرانی برای تور آنتالیا 50 دلار اضافه نرخ دریافت می شود تا با آن فرودگاه متروکه ترکیه آباد شود.

علی اصغر توکلی به خبرنگار مهر گفت: اکنون ایرانیان حق اجرای تور برای پرواز به سمت فرودگاه آنتالیا را ندارند و باید به فرودگاه نظامی مخروبه ای به نام اسپارتا که در 50 کیلومتری آنجاست بروند و برای همین منظور هر کدام 50 دلار هزینه ای بیشتر از نرخ مصوب می پردازند. به این ترتیب فرودگاه نظامی مخروبه آنها را ایرانیان در همین چند سال اخیر آباد کردند.

وی افزود: دو، سه سال است که از طریق انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به مسئولان کشوری نامه می نویسیم و خواستار توضیحی در این باره هستیم اما هنوز جوابی نگرفتیم.

توکلی ادامه داد: با وجود اینکه فرودگاه دیگری در آنتالیا توسط ایرانیان آباد شده است و با پول ایرانی ها تمام جاده هایش را آسفالت کردند اما هنوز ایرانیان اجازه ورود به فرودگاه ملی آنتالیا را ندارند. پس حساب کنید سال گذشته که یک میلیون و 500 هزار نفر ایرانی به آنتالیا رفته و 50 دلار بیشتر هزینه پرداخته، چقدر به آبادانی آنتالیا کمک کرده اند.