مدیر مجموعه ورزشی آزادی با تاکید بر اینکه سالن دوازده هزار نفری این مجموعه آمادگی صد در صد برای برگزاری دیدار تیم‌های ایران و صربستان در لیگ جهانی دارد، گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری بدون مشکل بازی در این سالن اندیشیده شده است.

توفیق کابلی در گفتگو با خبرنگار مهر آخرین وضعیت سالن دوازده هزار نفری آزادی برای میزبانی لیگ جهانی والیبال را تشریح کرد و اظهارداشت: سالن از نظر سیستم سخت افزاری، کف‌پوش و به خصوص نور بهترین شرایط را برای برگزاری بازی دارد. به خصوص با توجه به فصل گرما سیستم سرمایشی سالن هم راه اندازی شده تا ایران بتواند بهترین میزبانی ممکن را در دیدار برابر صربستان داشته باشد.

وی با اشاره به سیستم تهویه سالن دوازده هزار نفری آزادی و اینکه گفته شده مشکل دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع سالن دوازده هزار نفری هیچ مشکلی برای دیدار روز جمعه ندارد. در مورد سیستم تهویه هم باید بگویم این سیستم تا هفته گذشته که نیازی به آن نبود، راه اندازی نشده بود اما از زمان آغاز تمرینات تیم ملی در این سالن، سیستم را راه اندازی کردیم تا بازیکنان تمرین بدون مشکلی داشته باشند. از این بابت هم سالن برای دیدار روز جمعه مشکلی نیست.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی از راه اندازی سیستم اسکوربرد جدید (تابلوی نتایج) برای دیدار تیم‌های والیبال ایران و صربستان در سالن دوازده هزار نفری این مجموعه خبر داد و گفت: این اسکوربرد که به همت مدیریت شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی خریداری شده است، فردا نصب شده و روز جمعه همزمان با بازی ایران و صربستان راه اندازی خواهد شد.

کابلی در مورد زمان ورود تماشاگران برای تماشای دیدار تیم‌های ایران و صربستان یادآور شد: بازی ساعت 17 آغاز می‌شود بنابراین احتمالا می‌‎توانند از ساعت 9 یا 10 صبح وارد سالن شوند. در این زمینه نشستی با مسئولان فدراسیون خواهیم داشت تا زمان دقیق ورود تماشاگران را مشخص کنیم. این نشست به احتمال زیاد فردا برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری مسئولان فدراسیون، کارهای لازم برای مشخص شدن جایگاه‌ها انجام شده است. بخشی از جایگاه سالن دوازده هزار نفری به تماشاگران صربستانی اختصاص داده شده تا در صورتی که به سالن آمدند بتوانند در آنجا مستقر شوند. برای این موضوع و در کل ارزیابی وضعیت جایگاه تماشاگران کارشناسان فدراسیون بازدید چند باره‌ای از سالن داشتند.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی با اشاره به بلیت فروشی اینترنتی برای دیدار تیم‌های ایران و صربستان به این پرسش که " ازدحام بیش از حد جمعیت برای دیدار تیم‌های ایران و ژاپن در مرحله نهایی رقابت‎های گزینشی لیگ جهانی مشکل‌ساز شد. برای جلوگیری از این موضوع تمهیداتی اندیشیده شده است"؟، پاسخ داد.

وی گفت: بلیت فروشی برای بازی انجام می‌شود و به طور حتم کسانی باید برای تماشای بازی به سالن بیایند که بلیت لازم را خریداری کرده باشند. قطعا فدراسیون والیبال به اندازه جایگاه‌های در نظر گرفته شده برای تماشاگران ایرانی، اقدام به بلیت فروشی خواهد کرد. با این اوضاف نباید مشکل ازدحام جمعیت داشته باشیم چون کسانی که بلیت خریداری نکرده‌اند، نباید بیایند و اگر هم بیایند نباید به آنها اجازه ورود داده شود.

"آیا تماشاگران خانم برای تماشای این بازی اجازه ورود به سالن را دارند"؟، کابلی در پاسخ به این پرسش گفت: در این زمینه موضوع جدیدی به ما اعلام نشده ا ست اما فکر می‌کنم همچون گذشته بانوان برای تماشای این بازی در سالن ممنوعیت داشته باشند.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی خطاب به تماشاگرانی که برای قصد دارند دیدار تیم‌های ایران و صربستان را از نزدیک تماشا کنند، گفت: امیدوارم تماشاگران این بازی مانند همیشه در کنار شئونات اخلاقی، نظافت لازم را رعایت کنند و  جدا از هرگونه نتیجه گیری، در نگهداری امکانات سالن برای دیدار دوم مقابل صربستان و دیدارهای آتی با ما همکاری کنند.

توفیق کابلی در پایان تاکید کرد: مسئولیت رسیدگی به نظم در داخل سالن به عهده حراست مجموعه ورزشی است اما بازدید و کنترل تماشاگران برای جلوگیری از ورود مواد محترقه و کنترل امنیت بر عهده یگان ویژه است که همیشه در این زمینه کوشا بوده و همکاری کاملی داشته‌اند. ضمن اینکه امیدوارم تماشاگران به یاد داشته باشند به خاطر حفظ نظم، استفاده از تخمه در اماکن ورزشی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نخست تیم‎های ملی والیبال ایران و صربستان در چارچوب رقابت‎های لیگ جهانی ساعت 17 روز جمعه در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار می‎شود. دیدار دوم دو تیم هم یکشنبه آینده برگزار خواهد شد.