گناباد - خبرگزاري مهر: دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشكي گناباد از برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان از 26 خرداد ماه در اين دانشگاه با حضور 30 نفر از استادان و اعضای هئیت علمی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد فانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علم بدون تعهد برای جامعه و کشور مفید نیست، از اینرو طرح ضیافت اندیشه استادان با هدف اسلامی شدن دانشگاه ها و نقش مهم و موثر استادان در تربیت دانشجویان برگزار می‌شود.

وي گفت: طرح ضیافت اندیشه استادان به همت دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه از سلسله دوره های معرفت افزایی استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه از 26 خرداد ماه شروع شده و تا30 خردادماه ادامه خواهد داشت.

وي افزود: با توجه به جایگاه رفیع و نقش محوری اعضاء هيئت علمی در توسعه جایگاه علمی کشور و تحقق دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی و تقويت زمينه و ظرفيت‌هاي علمي و تربيتي استادان، دومین طرح دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضاء هيئت علمی دانشگاه در قالب طرح ضیافت اندیشه استادان با موضوع تاريخ علم متناسب با علوم پزشکی و تاريخ تمدن اسلامي برگزار مي شود.

فاني بيان داشت: هدف از برگزاری این دوره ارتقاي مستمر علمي، معرفتي، فرهنگي و مهارتي اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ در راستاي پاسخگويي به نيازها و اولويت‌هاي آموزشي، پژوهشي و تربيتي اساتید و تقويت روحيه خودباوري در آنان مي باشد.

وی افزود: در این دوره 30 نفر از استادان و اعضای هئیت علمی دانشگاه به مدت 16 ساعت (4 روز) از بیانات استاد دکتر باغستانی عضو هئیت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بهره مند خواهند شد.

وي بيان داشت: این دوره در راستای طرح‌های معرفت افزایی و توجه به مسائل معرفتی در کنار مسائل درسی برگزار می‌شود که امیدواریم ثمرات خوبی داشته باشد.
فاني گفت: در پایان دوره به اساتید و اعضای هئیت علمی گواهی شرکت اعطا می گردد.

فاني گفت: سال گذشته نیز دفتر هم اندیشی اساتید طرح ضیافت اندیشه اساتید را با موضوعات اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی و اصول تعلیم و تربیت اسلامی در ماه مبارک رمضان با حضور 60 نفر از اساتید و اعضای هئیت علمی دانشگاهها و مراکز اموزش عالی شهرستان برگزار نموده است.

وی اضافه كرد: دوره دوم طرح ضیافت اندیشه استادان در تاریخ 16 شهریور ماه با موضوع اخلاق حرفه ای نيز برگزار خواهد شد.