یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران و نتیجه آن نوشت که دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی چگونه می توانند شکست خود در پیش بینی نتایج این رقابتها را توجیه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، هاآرتض در گزارش خود می نویسد : پیروزی شگفت انگیز "حسن روحانی" در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه سند دیگری است از محدودیت های موجود برای پیش بینی نتایج انتخابات. این موضوع به ویژه زمانی که قصد ارزیابی رفتار گروه بزرگی از مردم را داریم درست به نظر می رسد.

در ادامه مطلب هاآرتض آمده است : قبل از بهار عربی (بیداری اسلامی) پیش بینی نتایج انتخابات در کشورهایی همچون مصر خیلی خیلی راحت بود و تنها پرسشی که در این رقابت ها مطرح بود این بود که آیا نظام حاکم می تواند حمایت 98 و یا 99 درصد از مردم را در این انتخابات به دست آورد یا خیر.

این روزنامه در ادامه به موضوع ایران و انتخابات آن اشاره کرده و می نویسد : در این میان ایران همواره موردی پیچیده بوده است.  در سال 2005 میلادی "محمود احمدی نژاد" شهردار وقت تهران با راهیابی به دور دوم انتخابات و در نهایت پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سبب شگفتی کارشناسان شد .

 در سال 2009 میلادی نیز او در انتخابات پیروز شد، اما در میان این انتخابات شگفت انگیزترین نتیجه در پایان انتخابات روزجمعه که با پیروزی روحانی به پایان رسید رقم خورد. این پیروزی با کسب بیش از 50 درصد آرا در برابر 16 درصد محمد باقر قالیباف، و بدون آنکه نیازی به برگزاری دور دوم انتخابات باشد به دست آمد.

هاآرتض در ادامه به ناتوانی سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی در پیش بینی نتیجه انتخابات ایران اشاره کرده و می نویسد : جامعه اطلاعاتی اسرائیل متشکل از موساد و سرویس اطلاعات نظامی در هفته های گذشته پیش بینی هایی را در خصوص نتایج انتخابات ایران در اختیار رهبران سیاسی اسرئیل ارائه کردند، اما در هیچ یک از آنها پیروزی روحانی آن هم با این نتیجه پیش بینی نشده بود.

به نوشته هاآرتض، به غیر از اسرائیل پیش بینی های انجام شده در کشورهای غربی نیز چندان درست نبودند. پیش بینی های مراکز اطلاعاتی اسرائیل حکایت از وجود رقابتی نزدیک میان نامزدهای انتخاباتی ایران داشت، اما نتیجه به گونه دیگری رقم خورد و این در حالی بود که رهبران سیاسی معتقد بودند که تفاوت چندانی میان روحانی و رقیبان وی وجود ندارد چون همه آنها اسرائیل را دشمن خود می دانند.