عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به بخش خصوصي و تبدیل انجمن صنفی به اتحادیه خلاف قانون است.

ناصر گلدوست به خبرنگار مهر گفت: روسای سازمان میراث فرهنگی هشت سال فرصت داشتند تا برخی از امور گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کنند اما چرا این اتفاق نیفتاد و در روزهای آخر دولت به یاد آن افتاده اند که انجمن های صنفی را به اتحادیه تبدیل کنند و صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی را به بخش خصوصی واگذار کنند و آن هم بخش خصوصی که نمی دانیم چه کسانی و از چه جناحی هستند.

وی گفت: مگر انجمن صنفی متولی اصلی بخش خصوصی در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی نیست پس چرا هیچ وقت در جلسات و برنامه ها و تصمیم گیری ها دخالت داده نمی شود.

گلدوست بیان کرد: تبصره ماده 2 قانون صنوف شامل انجمن دفاتر خدمات مسافرتی نیز می شود و اعلام می کنند زیر پوشش هیچ اتحادیه ای نمی تواند باشد چون جز صنوف خاص هستند حتی چند سال پیش هم برای از هم پاشیده شدن این تشکل، تلاش هایی شد اما براساس همین قانون صنفی توانستیم از آن جلوگیری کنیم اما دوباره چهار ماه پیش بحث اتحادیه را پیش کشیدند و اعلام کردند که باید زیر پوشش اتحادیه ها قرار بگیرید.

گلدوست تصریح کرد: گردشگری جزو صنوف خاص است و شامل قوانین اتحادیه ها نمی شود چون طبق قانون، صنوفی از جمله گر که جزو صنوف خاص هستند از شمول ماده 2 قانون صنوف مستثنی هستند اما به زور می خواهند این کار غیرقانونی را انجام دهند.