سنندج - خبرگزاري مهر: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از برگزاری کلاس های طرح 1447 در 36 کلاس اوقات فراغت استان خبر داد.

کامل گلباغی با اشاره به حمايت بيرخانه هيئت نظارت بر كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كردستان از فعاليت هاي قرآني به خبرنگار مهر گفت: طرح‌های قرآنی 1441 تا 1446 از سال 1386 هر ساله با محوریت یکی از سوره‌های قرآن کریم به همت شبکه قرآن و معارف سیما و با همکاری دیگر نهادهای قرآنی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح بزرگ قرآنی 1447 در راستای تحقق منويات مقام معظم رهبری مبنی بر تربيت ميليونی حافظان قرآن كريم در سطح مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان كردستان اجرا می‌شود و اين طرح در تابستان با محوريت حفظ جزء 29 قرآن كريم، طی دو مرحله در همه رده‌های سنی و جنسی برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان عنوان كرد: اين طرح در راستای طح ملی حفظ قرآن كريم طی دو مرحله آزمون اجرا می‌شود كه مرحل اول به‌ صورت شفاهی توسط مؤسسات برگزار خواهد شد كه در آن بر اساس نمرات اعلام شده از سوی مؤسسات، شركت كنندگان می‌توانند با كسب حد نصاب نمره در قرعه‌كشی طرح 1447 شركت كنند.

گلباغی اظهار داشت: در مرحله دوم كه به ‌صورت كتبی برگزار مي شود تمامي شركت‌كنندگان علاوه بر شركت در مرحله قرعه‌كشی می‌توانند از نيمه دوم مردادماه امسال با ثبت نام در اين مرحله در آزمون سراسری طرح شركت كرده و در صورت قبولی گواهينامه دريافت كنند.

وي با اشاره به آغاز ثبت نام طرح قرآنی 1447 بيان كرد: ثبت نام از علاقه‌مندان از 18 خردادماه جاری در سطح مؤسسات قرآن و عترت استان آغاز شده است و تا اول تيرماه امسال نيز ادامه دارد که پیش بینی شده است 36 کلاس طرح 1447 در سطح استان در کانون های مساجد دایر شود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان در پايان گفت: آشناسازی آحاد مردم با درک مفاهیم جزء 29، غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان، ایجاد شور و نشاط معنوی و قرآنی در جامعه و مشارکت در طرح ملی حفظ قرآن کریم از مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح است.