نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که جهان در حال حاضر شاهد جنایت گروه های مسلح و تروریستی علیه کودکان سوری است و حال آنکه محققان سازمان ملل متحد به این موضوع اشاره ای نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد شب گذشته در سخنانی اظهار داشت: جهان شاهد جنایات گروه های مسلح در سوریه از جمله کشتار و شکنجه کودکان سوری است.

وی با بیان این مطلب افزود: گزارش های سازمان ملل به 2 سال زمان نیاز دارد تا این موضوع را درک کند که افراد مسلح کودکان را به خدمت گرفته گرفته اند و از آنها برای اقدامات تروریستی استفاده می کنند. جعفری در ادامه گفت: دولت سوریه قانونی وضع کرده است که به موجب آن استفاده از کودکان زیر 16 سال در درگیری ها جرم و جنایت تلقی می شود.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: دولت سوریه به تعهدات خود مبنی بر حمایت از شهروندان سوری به ویژه کودکان پایبند است.

بشار الحعفری در ادامه ابراز تاسف کرد که "لیلی زروقی" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کودکان و درگیری های مسلحانه به 2 سال زمان نیاز دارد تا از جنایت گروه های مسلح علیه کودکان سوری سخن بگوید و این در حالی است که گزارش های سیاسی، مطبوعاتی و مدارک مستندی در این باره وجود دارد.