برزیل روز گذشته شاهد بزرگترین تظاهرات در 20 سال اخیر بود بطوریکه 200 هزار نفر از مردم این کشور در شش شهر بزرگ آن دست به راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اعتراضات مردم برزیل به فساد دولت، خشونت پلیس و ارائه بد خدمات عمومی موجب شکل گیری بزرگترین تظاهرات 20 سال اخیر در برزیل شد.

این تظاهرات که عموما از سوی جریان های رسانه ای سازمان دهی شده بود موجب بند آمدن خیایان ها و ایجاد ترافیک در بیش از شش شهر بزرگ این کشور از جمله سائوپائولو، برازیلیا، ریودو ژانیرو، و بلوهوریزونت شد.

شدت اعتراضات مردم برزیل در تظاهرات روز گذشته به حدی بود که برخی از معترضین بر روی سقف کنگره این کشور رفته و مشغول شعار دادن شدند. تظاهرات روز گذشته آخرین مورد از مجموع اعتراضاتی بود که به مدت دو هفته است در برزیل  و در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی، تورم بالا، و جنایت و خشونت های سازمان داده شده و حمیات پلیس از آنها برگزار شده اند.

در شهر ریو دو ژانیرو مردم با پلیس در گیر شدند و با پرتاب سنگ به سوی نیروهای پلیس و هم چنین آتش زدن خودروهای پارک شده در خیابان ها و تخریب ساختمان های دولتی پرداختند. در شهر "پورتو آلگره" نیز تظاهرات کنندگان اقدام به تخریب اماکن دولتی کردند.

به نوشته رویترز، در نقاط مختلف برزیل تظاهرات کنندگان با اهتزاز درآوردن پرچم این کشور به رقص و آواز خواندن پرداخته و شعارهایی همچون "مردم بیدار شده اند" و " به خاطر ناراحتی معذرت می خواهیم اما برزیل در حال تغییر است" سر می دادند.

 بر اساس این گزارش، مرکز اصلی اعتراضات دیروز شهر ریو دو ژانیرو بود که در آن دست کم 100 هزار نفر شرکت کرده بودند و در سائوپائولو نیز 65 هزار نفر به خیابان ها ریخته بودند تا به سیاست های "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل اعتراض کنند. در شهر بلو هوریزونت نیز دست کم 20 هزار نفر در همین رابطه دست به تظاهرات زده بودند.

به نوشته رویترز، این برای نخستین بار بود که مردم برزیل در این سطح گسترده نسبت به سیاست های دولت انتقاد می کردند.

این اعتراضات در حالی برگزار می شوند که برزیل در حال حاضر میزبان جام کنفدراسیون هاست و در سال آتی میلادی نیز مسابقات جام جهانی فوتبال را پذیرایی خواهد کرد و در سال 2016 نیز میزبان بازی های المپیک خواهد بود . از همین رو ادامه این قبیل اعتراضات می تواند به وجه برزیل ضربه بزند.