ایرج مظفری با تاکید بر اینکه تیم والیبال نوجوانان برای آماده سازی شرکت در مسابقات جهانی وقت و انرژی زیادی را صرف کرد تا قهرمان شود، گفت: نگرانی اصلی من در این مسابقات برای دیدارهای پنجم و ششم است که به صورت حذفی برگزار می‎‌شود که کاملا تعیین کننده است در حالیکه مشخص نیست برابر چه تیمی‌هایی است.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر به حریفان این تیم در  مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و اظهارداشت: از روآندا هیچ شناختی ندارم فقط اینکه یک تیم آفریقایی است و فکر نمی‌کنم سطح بالایی داشته باشد اما فیلم دیگر حریفان‌مان را گرفته‎ایم و تا حالا چند جلسه آنالیز در مورد آنها برگزار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: پیروزی مقابل فنلاند و فرانسه دور از دسترس نیست. در واقع می‎توانیم این دو تیم را راحت شکست دهیم اما مقابل روسیه بازی سخت‌تری خواهیم داشت. روسیه قدرتمند است و خیلی کلاسیک بازی می‌کند درست مانند ایران؛ باید مقابل روسیه خیلی کم اشتباه داشته باشیم و خیلی هم خوب سرویس بزنیم.

مظفری ادامه داد: 90 درصد بازیکنان روسیه با پنجه دریافت می‌کنند. آنها روی خط یک سوم می‌ایستند و با پنجه کار می‌کنند. میانگین قدی روس‌ها خیلی بالاست. فکر می‌کنم آنها از بلندقدتر از دیگر تیم‌ها باشند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان خاطرنشان کرد: در کل برای دیدارهای مرحله مقدماتی آماده هستیم و مشکلی نداریم. نگرانی اصلی من از دیدارهای پنجم و ششم است که در قالب مرحله حذفی برگزار می‌شود و اصلا هم مشحخص نیست چه تیم‌هایی حریفان‌مان برای این دیدارها می‌شوند. ضمن اینکه باید برای این دیدارها شهرمان را تغییر دهیم و از تیخوآنا به مکزیکالی سفر کنیم.

وی یادآور شد: اینکه حریفان پنجم و ششم ما چه تیم‌هایی هستند به نتایج دیدارهای مقدماتی ما خیلی بستگی دارد. اگر صدرنشین گروه خود شویم باید با تیم چهارم گروه مقابل بازی کنیم و اگر دوم شویم با تیم سوم روبرو خواهیم شد اما اگر سوم شویم، کارمان خیلی سخت خواهد شد و موقعیت‌مان خیلی خطرناک می‌شود.

مظفری با بیان اینکه 21 ماه وقت برای آماده‌سازی تیم نوجوانان صرف کردیم، خاطرنشان کرد: در این مدت تمرینات خیلی سخت و فشرده‌ای داشتیم. روزی 7 ساعت و 10 دقیقه صرف جلسات تمرینی کردیم که فقط نیم ساعت آن به گرم کردن اختصاص داشت و در سایر ساعت‌ها و دقایق فقط با توپ تمرین می‌کردیم. با این اوصاف و با وجودیکه پیش‌بینی مسابقات تا حد زیادی سخت است، اطمینان دارم که تیمم قهرمان می‌شود چون لیاقت آن را دارد و تمرینات هم فقط برای قهرمانی بوده است. ما برای دوم شدن کار نکردیم.

"به طور حتم علاوه بر ایران خلی از دیگر تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جهانی هم هدف اول‌شان کسب عنوان قهرمانی است و برای برنامه ریزی و تمرین زیادی داشته‌اند. در این میان چه عاملی تعیین کننده خواهد بود"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: اولین ملاک برای اینکه به نتیجه برسیم این است که توپ اول را خوب بخوابانیم. دوم اینکه پوئن‌های منفی مستقیم را کم کنیم ضمن اینکه باید برای استفاده از توپ‌های برگشتی خیلی کار کنیم. علاوه بر این باید بازیکنان باید روی سرویس خوب، پاس خوب و جاگیری در مناطق عقب زمین توجه داشته باشند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم به هدف‌مان که قهرمانی است، برسیم هیچ چیز را از قلم نینداخته‌ایم.

مظفری با یادآوری اینکه تیم والیبال نوجوانان فردا و یک هفته زودتر از آغاز مسابقات قهرمانی جهان راهی محل برگزاری این رقابت‌ها در مکزیک می‌شود، گفت: باید به ازای هر یک ساعت اختلاف ساعت، یک روز زودتر در محل برگزاری مسابقات حاضر شویم. البته اگر می‌خواستیم 10 روز زودتر به مکزیک برویم، خود مشکلاتی داشت اما یک هفته زودتر می‌رویم تا با شرایط مکزیک آشنا شویم و بتوانیم دیدارهای تدارکاتی هم داشته باشیم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان در پایان به فاصله زمانی مسابقات قهرمانی آسیا که انتخابی جهان را هم داشت تا رقابت‌های جهانی اشاره کرد و اظهارداشت: 9 ماه از مسابقات آسیایی که ما در آن قهرمان شدیم، می‌گذرد در حالیکه مسابقات قهرمانی اروپا اردیبهشت‌ماه تمام شد. به واقع تیم‌های اروپایی تا همیشه یک ماه پیش در کوران مسابقات بوده‌اند در حالیکه آسیایی‌ها نه و این یک ایراد بزرگ است. هرچند ما از فاصله‌ای که میان مسابقات قهرمانی آسیا و جهان وجود داشت، استفاده کردیم اما به هر حال این یک ایراد است. این موضوع را حتما در یکی از نشست‌های مسابقات جهانی مطرح می‌کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان 6 تا 16 تیرماه به میزبانی مکزیک برگزار می‌شود. به همین منظور تیم ایران بامداد روز چهارشنبه عازم این کشور می‌شود.