یکی از رهبران برجسته جنبش حماس با اعلام اینکه رابطه این جنبش با ایران و حزب الله حسنه است اعلام کرد که تعامل تهران با جنبش های مقاومت در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی تغییر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود الزهار یکی از رهبران برجسته جنبش حماس در گفتگو با المنار اظهار داشت: روابط حماس با حزب الله و ایران بسیار حسنه است و این نوع رابطه با دیگر طیف های جهان عرب و اسلام نیز به همین شکل است. اگر اختلافی نیز وجود داشته باشد به نوع رابطه آسیب نمی زند.

وی خاطرنشان کرد: رابطه با جمهوری اسلامی ایران ثابت و پایدار است و تحت تاثیر تغییرات در داخل ایران ندارد و هیچ مسئول ایرانی از قطع کمک های ایران به نوارغزه سخن نگفته است.

محمود الزهار با بیان این مطلب افزود: بعید می دانم با آمدن حسن روحانی از جریان اصلاح طلب ایران به عرصه ریاست جمهوری تغییری در تعامل ایران با حماس و جنبش های مقاومت حاصل شود.

این رهبر حماس درباره اظهارات اخیر برخی علمای مسلمان در قاهره که خواستار جنگ با نظام سوریه تحت عنوان جهاد در سوریه شده بودند تنها به این نکته اکتفا کرد که این علما مسئول آنچه می گویند و می خواهند هستند.

وی در پایان بر بی طرفی جنبش حماس در قضیه بحران سوریه و دیگر مسائل داخلی کشورهای عربی تاکید و اعلام کرد: حماس تنها به مبارزه با رژیم اشغالگر اسرائیل اهتمام می ورزد. الزهار در این رابطه به سازمان آزادیبخش فلسطین اشاره کرد و گفت: زمانی که سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در امور داخلی کشورهای عربی دخالت کرد ضرر کرد و به قضیه فلسطین نیز آسیب رساند.