یک سیاستمدارآلمانی بر لزوم خروج یونان از منطقه یورو با توجه به بحران سیاسی این کشور در سایه تعطیلی رادیو و تلویزیون دولتی تاکید کرده و دموکراسی و آزادی را قربانی طرحهای نجات منطه یورو دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از "هندلز بلات" ، "فرانک شفلر" کارشناس مالی حزب دموکرات آزاد در پارلمان آلمان خواستار خروج یونان از منطقه یورو بعد از بحران در ائتلاف سه حزبی دولت این کشور در سایه مناقشات بر سر تعطیلی رادیو و تلویزیون دولتی آن شد.

وی که در گفتگو به هندلز بلات سخن می گفت تاکید کرد که دیگر زمان آن فرارسیده است که یونان را از وابستگی به تروئیکای اروپایی و یورو رها کنیم.

این سیاستمدار آلمانی خاطر نشان کرد که نجات دهندگان اروپایی یورو مصمم هستند که انسجام منطقه یورو را حفظ کنند و در این مسیر همبستگی جغرافیایی منطقه یورو، دموکراسی، پس اندازها و اخیرا همچنین آزادی انسانها قربانی می شود.

به دلیل مناقشات بر سر تعطیلی رادیو و تلویریزیون دولتی در یونان، چپ های دموکرات روز گذشته از ائتلاف دولت این کشور کناره گیری کردند. کمک دهندگان بین المللی به یونان از سیاستمداران این کشور درخواست کرده اند که مراقب نظم و پایداری در کشورشان باشند. بورسهای اروپا به دلیل نگرانی درباره شکست برنامه های نجات بین المللی برای یونان سقوط کرده است.

کمیسر ارزی اتحادیه اروپا در این راستا اظهار داشته است که این بسیار مهم است که شرایط سیاسی در یونان پایدار بماند و باید همه انرژیِ خود را روی پیشبرد این برنامه ها متمرکز کنیم تا نقاط عطف را بدست آوریم.