ارتش سوریه در ادامه عملیات سنگین علیه تروریستها در حومه دمشق توانست پیشروی خوبی در منطقه البرزه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، ارتش سوریه امروز با سرکوب گروههای تروریستی در منطقه البرزه در حومه دمشق، توانست پیشروی های خوبی داشته باشد. در این عملیات چندین نفر از تروریستها به هلاکت رسیدند.

- در منطقه عین عرب در حومه دمشق، بیمارستان میدانی تروریستها منهدم شد و شماری از آنها کشته شدند.

- عملیات ارتش سوریه در حلب و حومه آن نیز ادامه دارد و در آخرین درگیریها شمار زیادی از تروریستها کشته شدند و خسارات سنگینی به آنها وارد آمد.

- با آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در منطقه مرزی تلکلخ (هم مرز با لبنان) شماری از اعضای گروههای مسلح کشته و برخی دیگر بازداشت شدند.

- منابع رسانه ای ترکیه طی ساعات اخیر از افزایش مبتلایان به  ایدز (HIV) در میان اعضای گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه خبر می دهند. بنابر اعلام این رسانه ها اخیرا 50 نفر از اعضای ارتش آزاد به علت ابتلا به این ویروس خطرناک برای درمان وارد ترکیه شده اند. اصلی ترین علت ابتلای این عناصر مسلح به ویروس HIV روابط نامشروع آنان با زنان تحت عنوان "جهاد نکاح" است.

- حمله به مخفیگاههای گروههای تروریستی در مناطق النبک، عدرا، قاره و رنکوس در حومه دمشق با کشته شدن شمار زیادی از اعضای گروههای تروریستی و انهدام خودروهای آنها همراه شد.

- درگیری ارتش سوریه با گروههای تروریستی در فرودگاه نظامی منغ در حلب سبب کشته شدن صدها نفر از آنها و انهدام تسلیحات سنگین آنها شد.

- 10 نفر از تروریستها از جمله یکی از سرکردگان اصلی آنها در حمله ارتش سوریه به حومه حماه کشته شدند.

- "ابوصفیه الیمنی" از سرکردگان جبهه تروریستی النصره و شش تروریست دیگر که تابعیت مالزیایی داشتند در حمله ارتش سوریه به شهر معره مصرین کشته شدند.