تبریز - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای افزایش صادرات از داخل کشور نیازمند برندسازی مناسب هستیم تا بدین وسیله میزان صادرات را از کشور بالا ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی بعد از ظهر شنبه در سومین همایش صنعت کفش و چرم در تبریز گفت: صنعت کفش در تبریز بیش از 200 سال قدمت دارد که موقعیت کنونی و شرایط تحریم  بهترین زمان برای این است که تولیدکنندگان توانایی های خود را به طور مناسب نشان دهند.

وی ادامه داد: کلیه تولیدکنندگان از ورود کفش های بی کیفیت و هم چنین چینی گلایه مند هستند که برای رفع این مشکل باید در این زمینه برندسازی مناسبی داشته باشیم.

رحمانی با بیان اینکه 70 درصد تولیدات دنیا را کشور چین به خود اختصاص داده است، گفت: با وجود اینکه کشور ایران از نظر صادرات در جایگاه مناسبی قرار گرفته اما حجم تولید کالا در داخل کشور بسیار کم است.

وی افزود: صادرات ما به برندسازی نیاز دارد اما تاکنون در صنعت کفش برندسازی مناسبی صورت نگرفته و در این جهت باید سعی کنیم با برندسازی کفش تبریز این کالا را در دنیا معروف و مشهور کنیم تا همگان کفش را با نام تبریز بشناسند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تحریم در کاهش تولیدات گفت: تحریم های اقتصادی و کمبود مواد اولیه باعث کند شدن روند تولیدات داخلی شده اما موقعیت کنونی بهترین زمان برای آغاز تولید توسط تولیدکنندگان است.

وی بابیان اینکه برای پاگرفتن صنعت نوسازی ارتباط میان دانشگاه و صنعت باید افزایش یابد، گفت: هم اکنون کیفیت محصولات تولیدی در داخل کشور مناسب است اما تنوع طرحی در این خصوص وجود ندارد ومراکز آموزشی بهترین مکان برای ارائه طرح های مناسب و ایجاد تنوع در محصولات هستند.