مركزآفرینش‌های ادبی حوزه هنری یك دوره مقدماتی كارگاه داستان نویسی را با حضور حسین پاینده استاد دانشگاه در حوزه هنری برگزار می‌كند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مركزآفرینش‌های ادبی حوزه هنری در نظر دارد یك دوره مقدماتی كارگاه داستان نویسی را طی 10 جلسه با حضور حسین پاینده، استاد دانشگاه برای هنرآموزان و علاقه‌مندان به این رشته هنری برگزار كند.

افزایش مهارت‌های خلاقانه نویسندگان نوقلم كه قصد دارند داستان نویسی را به طور جدی و حرفه‌ای دنبال كنند از مهمترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

شركت كنندگان در این دوره، باید شناخت نسبی درباره عناصر داستان (زاویه دید، شخصیت، پیرنگ، كشمكش و ...) داشته باشند.

همچنین هنرآموزان در هر یك از جلسات آموزشی، نخست بحثی نظری درباره شیوه‌های داستان نویسی را خواهند داشت، سپس داستانی را كه یكی از شركت‌كنندگان كارگاه به نگارش در‌آورده است در جمع هنرآموزان قرائت و نقد و بررسی خواهند كرد.

شایان ذكر است نویسندگان داستان در این دوره، در خصوص، شیوه به كارگیری خلاقانه و هدفمند عناصر داستان برای القای درونمایه مورد نظر نویسنده، به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

حسین پاینده متولد تهران است، وی دوره دبیرستان را در انگلستان گذراند و یك سال پس از انقلاب به كشور بازگشت. در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه علامه طباطبائی لیسانس ادبیات انگلیسی گرفت و در سال ۱۳۷۰ موفق به اخذ فوق‌لیسانس ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران شد. او از همان سال به عنوان عضو هیأت علمی به استخدام دانشگاه علامه طباطبائی درآمد. وی در سال ۱۳۷۵ برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در سال ۱۳۸۰ پس از اخذ دكترای نظریه و نقد ادبی به كشور بازگشت و در حال حاضر با رتبه دانشیاری در دانشگاه علامه طباطبائی به تدریس اشتغال دارد.

ازدكتر پاینده تاكنون بیش از۱۰۰ مقاله در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌است. وی ۱۵ كتاب منتشر كرده كه از این تعداد ۸ كتاب تألیف و ۷ كتاب ترجمه‌است. او همچنین ویراستار هشت كتاب نیز بوده‌است، از جمله ویراستار «مجموعه نظریه و نقد ادبی» كه تحت سرپرستی او تاكنون در هشت مجلد و توسط چهار ناشر منتشر شده‌است. جدیدترین تألیف پاینده با عنوان داستان كوتاه در ایران در سه جلد توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده‌است. از میان كتاب‌هایی كه پاینده ترجمه كرده‌است می‌توان به كتابی با عنوان نظریه‌های رمان اشاره كرد. دكتر پاینده تاكنون ۵ جایزه در داخل كشور و ۱ جایزه در خارج از كشور دریافت كرده‌است.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند همه روزه، ازساعت 9 صبح به روابط عمومی مركزآفرینش‌های ادبی حوزه هنری واقع درخیابان سمیه – نرسیده به پل حافظ – طبقه سوم  مراجعه و یا باشماره تلفن 6 ـ84172305 تماس حاصل كنند.