خبرگزاری مهر-گروه بین الملل : بیش از یک هفته از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران می گذرد اما با این وجود مقامات صهیونیستی هنوز از شوک این نتایج بیرون نیامده و در مسیر مخالف جامعه جهانی در حال شنا کردن هستند.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که در تاریخ 24 خرداد برگزار شد با پیروزی "حسن روحانی" به پایان رسید. بعد از اعلام رسمی پیروزی روحانی در انتخابات و به دلیل سوابق وی در شورای امنیت ملی، مذاکره با کشورهای غربی و همچنین ارتباطات گسترده با اصول گرایان و اصلاح طلب ها اغلب کشورهای جهان و مقامات آن ها، از نتیجه بدست آمده در انتخابات ایران استقبال کردند.

در این میان حتی کاخ سفید از تمایل خود برای برگزاری مذاکرات مستقیم با ایران خبر داد و بدنبال آن همپیمانان کاخ سفید نیز با ارسال پیام های مثبت به تحلیل این رویداد پرداختند و اغلب رسانه های خبری جهان نیز با ارائه تحلیل های مختلف و با اشاره به تجربیات و سوابق دکتر روحانی این طور پییش بینی کردند که امکان به نتیجه رسیدن پرونده هسته ای ایران وجود دارد.

اما در این میان فقط رژیم صهیونیستی است که ساز مخالف کوک کرده و همچنان درصدد است تا جو مثبت بوجود آمده در غرب در مورد ایران را مسموم کند. در همین رابطه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک هفته گذشته روزهای پرکاری داشته و بطور مرتب با انجام مصاحبه های مختلف سعی داشت این مفهوم را به جهانیان منتقل کند که نباید از مواضع اشتباه و غیر انسانی خود علیه جمهوری اسلامی دست بکشند.

نتانیاهو در آخرین مصاحبه خود که روز پنج شنبه هفته گذشته با روزنامه واشنگتن پست انجام داد با تکرار ادعای های قبلی خود علیه ایران گفت : نتایج انتخابات ایران این نکته را فاش کرد که اعمال تحریم های سخت موجب نارضایتی مردم شده اما این نتیجه نمی تواند چیری را تغییر بدهد و در نتیجه باید تحریم افزایش پیدا کنند.

جروزالیم پست نیز در این رابطه می نویسد: نتانیاهو هشدار داده که ایران به دنبال ساخت یک و یا دو بمب نیست بلکه این کشور در پی ساخت 200 بمب است.

به دنبال این اظهارات نتانیاهو "یووال اشتینتز" وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی عنوان کرد : اسرائیل حق دارد در برابر ایران از خود دفاع کند.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در ادامه گفت : ما هیچ گاه از این حق خود دست نمی کشیم . این موضوع جزو اصول اصلی نتانیاهو و اسرئیل است. و حتی اوباما نیز بر آن تاکید دارد.

به گزارش مهر، در حالی که کشورهای غربی در تلاش هستند با استفاده از فرصت به دست آمده به ایران نزدیک شده و مشکلات خود با تهران را حل کنند رژیم صهیونیستی در تلاش است تا از این نزدیکی جلوگیری کند.

یووال اشتینتز

در سالهای گذشته نیز دیپلمات های مختلفی به طور تلویحی اعلام می کردند که دلیل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات 1+5 و ایران، سنگ اندازی هایی است که از سوی اسرائیل انجام می شود.

می توان این طور گفت که با پیروزی روحانی در انتخابات ایران، تا حدودی نتانیاهو باید در سیاست های افراطی خود بازنگری کند  چون همانطور که "زهاوا گال آن" رئیس حزب میرتص اعلام کرده نتانیاهو با استفاده از ایران و برجسته کردن آن قصد پنهان کاری در مورد مشکلات داخلی اسرائیل را دارد.