اعتراضات مردم برزیل به فساد،مشکلات اقتصادی و نارسائی های خدمات عمومی همچنان ادامه دارد .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تظاهرات های پراکنده در 12 شهر برزیل از سوی مردم این کشور دیروز شنبه ادامه پیدا کرد و در مقایسه با روزهای گذشته در سائوپائولو، ریودو ژانیرو، و سالوادور که در روزهای گذشته کانون اصلی اعتراضات مردم برزیل بودند جمعیت نسبتا کمی به خیابان ها آمده بودند.

تظاهرات های دیروز در حالی برگزار شد که "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل از تصمیم خود برای انجام مذاکره با مخالفین خبر داده بود.

عمده اعتراضات دیروز در مقابل ورزشگاه هایی انجام شد که مسابقات جام کنفدارسیون ها در آنها برگزار می شود. برای مثال در شهر سالوادور که ورزشگاه آن صحنه بازی تیم های فوتبال برزیل و ایتالیا بود معترضین در مقابل ورزشگاه تجمع کرده و خواسته های روزهای گذشته خود را مطرح می کردند.

در شهر بلوهوریزونچی که میزبان بازی ژاپن و مکزیک بود تظاهرات، گستردگی بیشتری داشت و پلیس مجبور به استفاده از گلوله های پلاستکی و گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضین شد.

به نوشته رویترز در شهرهای دیگر تظاهرات مردم به آرامی برگزار شد و در سائوپائولو در حدود 30 هزار نفر به خیابان ها آمده بودند.

علاوه بر مواردی که در روزهای گذشته مردم برزیل به آن ها اعتراض داشتند در تظاهرات روز گذشته به تصمیم جدید کنگره این کشور مبنی بر کاهش قدرت قاضیان محلی برای پیگیری پرونده های فساد مربوط به دولت نیز اعتراضاتی وارد شد.