کریس کریستی فرماندار نیوجرسی دستوری ویژه صادر کرد که براساس آن تمامی پرچم های ایالتی در روز دوشنبه 24 ژوئن به احترام جیمز گندولفینی و برای به رسمیت شناختن فعالیت‌ها و کمک‌های او نیمه‌افراشته شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، طبق این دستور تمامی پرچم‌های ایالات متحده آمریکا و پرچم‌های نیوجرسی در تمامی سازمان‌های ایالتی، دفترها، ادارات و مراکز اجتماعی در روز دوشنبه 24 ژوئن 2013 برای احترام و سوگواری درگذشت جمیز گندولفینی نیمه افراشته خواهند بود.

بیانیه‌ای از طرف دفتر فرماندار نیوجرسی با این محتوا خوانده شد: جمیز گندولفینی بازیگری نمادین بود و به خاطر تاثیرات بی‌انتهایی که بر روی فیلم و تلویزیون نیوجرسی و سراسر کشور گذاشت برای همیشه به یاد خواهد ماند.

فرماندار کریستی بعد از درگذشت این ستاره سریال به یادماندنی "سوپرانوها" در توییتر از او تقدیر کرد و تسلیت گفت. او نوشت: درگذشت جیمز گندولفینی شوکی وحشتناک است. او بازیگری فوق العاده و یک شهروند حقیقی نیوجرسی بود. من یکی از بزرگترین طرفداران خودش و شخصیت فوق‌العاده‌اش تونی سوپرانو بودم.

همچنین تیم بسیبال مورد علاقه گندولفینی یعنی یانکی‌های نیوجرسی در روز 19 ژوئن قبل از بازی‌شان آهنگ سریال "سوپرانوها" را به یاد او پخش کردند و در روز 20 ژوئن هم در حالی که عکس او را در نمایشگر ورزشگاه پخش می‌کردند لحظه‌ای به احترامش سکوت کردند.

گندولفینی روز چهارشنبه در حالیکه برای تعطیلات و شرکت در یک برنامه سینمایی به ایتالیا رفته بود به علت حمله قلبی درگذشت.