یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مورد کشتار اخیر شیعیان در مصر گفت:اگر جلوی افراطی گرایی های تکفیری ها گرفته نشود و اگر در این خصوص کوتاهی شود شاهد آن خواهیم بود که یک شکاف و فتنه عظیم تاریخی جهان اسلام را در بر خواهد گرفت که برنده اصلی آن رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود.

دکتر "محمد صادق کوشکی" در مورد کشتار اخیر شیعیان در مصر توسط تکفیری ها به خبرنگار مهر گفت: موج رفتارهای تکفیری در چند سال اخیر در مصر چنان شدت گرفته که متأسفانه شاهد هم نوایی رئیس جمهور مصر با این موج تکفیری هستیم. هفته گذشته شاهد حضور مرسی در تجمعی ضد شیعیان جهان بودیم که به شکل بسیار زننده و تهاجمی در این همایش به شیعیان اهانت شد.    

وی افزود: متأسفانه آنچه بیشتر این رفتارهای به شدت احساسی و افراطی و غیر عقلانی را در مصر جری تر کرده سکوت جهان تشیع نسبت به این رفتارهاست. می دانیم که سرزمین مصر سرزمینی بوده که از دیر باز شیعیان و اهل بیت(ع)در آن احترام داشتند و به دلیل حکومت هایی از جمله فاطمیان مصر به طور طبیعی در این کشور تفکر ضد شیعی وجود ندارد اما در 10، 15 سال اخیر  هسته های تکفیری ایجاد شدند که این هسته ها  در یکسال اخیر هم متأسفانه مورد حمایت دولت مصر قرار گرفت به دلیل نگرش های سیاسی کارانه مرسی در خصوص قضیه سوریه این نگرشهای تکفیری تقویت شدند تا جایی که جسارت پیدا کردند در حضور پلیس و در روز روشن بر یک مجلس کوچک شیعیان در استان جیزه مصر حمله کنند و یک جنایت کم نظیر را رقم بزنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: جنایتی که حتی احزاب لائیک و سکولار مصر نسبت به آن انتقاد کردند و موج انتقادها را در مصر برانگیخته است. لازم است که شیعیان جهان در یک حرکت هماهنگ این حرکت های شیعه ستیزانه که از طرف مرسی هم مورد حمایت قرار گرفته را به صورتی محکوم کنند که دولت مصر از این رفتار ها دست بردارد و به این موج نفرت افزایی بر علیه شیعه خاتمه بدهد و بیش از این با رفتارهای خودش در جهان اسلام تفرقه ایجاد نکند.

این نویسنده و محقق تصریح کرد: از آنجا که خوشبختانه الازهر هم نسبت به این جنایت واکنش نشان داده توقع می رود که نهادهای فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی با هماهنگی کل جهان تشیع اقداماتی صورت بدهند و خود الازهر را تشویق کنند جلوی این روند افراطی گرایی ضد شیعی را در مصر بگیرد و بیشتر از این اجازه جولان به احساسات تکفیری و وهابی ندهند.

کوشکی در پایان یادآور شد: اگر در این خصوص کوتاهی بشود شاهد آن خواهیم بود که یک شکاف و فتنه عظیم تاریخی جهان اسلام را در بر خواهد گرفت که برنده اصلی آن رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود.