یک عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیرگروه تفسیر موضوعی از آماده سازی پروژه «سیری در اسرار فرشتگان» (با رویکردی قرآنی و عرفانی) جهت انتشار در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی محمدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیرگروه تفسیر موضوعی با اعلام این خبر گفت: این پروژه که توسط دکتر محمدزمان رستمی از اساتید دانشگاه و از محققین این مرکز نگارش یافته، در سال 1391 و در 600 صفحه انجام و اکنون در دست نشر است.

وی با بیان اینکه این کتاب از پنج فصل تشکیل شده است، افزود: در فصل اول به گونه ای نسبتا اجمالی به بیان ماهیت فرشتگان پرداخته شده و برای ایجاد آشنایی مقدماتی تنظیم شده است، ازجمله این که فرشتگان وجودات کمالیِ غیر مادی و دارای مراتب بی شمار و دارای مقام معلوم هستند که واسطه خلق می باشند و تدبیر امور خلقت را بر عهده دارند و واسطه اعطای کمالات هستند.

وی ادامه داد: فصل دوم به بیان برخی از صفات فرشتگان مانند قدرت، علم، عصمت و نظم آنان در تدبیر امور می پردازد و در فصل سوم اقسام فرشتگان ذکر می شود.

وی اضافه کرد: فصل چهارم نیز به بیان کارها و وظایف فرشتگان پرداخته و در فصل پنجم درباره داستان فرشتگان در جریان آفرینش انسان است و مسائلی مانند علم فرشتگان به فساد انسان، ادعای فرشتگان برشایستگی خود برای خلافت، تسبیح و تقدیس فرشتگان، استفهام فرشتگان درباره خلافت انسان، ماهیت اسماء، عرضه اسماء بر فرشتگان، کتمان فرشتگان، اختصام فرشتگان و سجده فرشتگان بر آدم را مورد بررسی قرار می دهد.