بهار- خبرگزاری مهر: فرماندار بهار گفت: مجموع اعتبارات سال گذشته شهرستان بهار 13 میلیارد و 900 میلیون تومان بود که از این مقدار33 درصد یعنی چهار میلیارد و 581 میلیون تومان به شهرستان تخصیص داده شد.

به گزارش مهر، نصرت الله گلکار زاده پیش از ظهر چهارشنبه در کمیته برنامه ریزی و عمران شهرستان بهار افزود: مردم و مسئولان همانند آفرینش حماسه سیاسی، با پشت سر گذاشتن تحریم ها و تهدید های دشمنان در این جنگ اقتصادی پیروز می شوند و حماسه اقتصادی می آفرینند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات تخصیص داده شده کمتر از اعتبارات مصوب شهرستانی بود، بنابراین بسیاری از پروژه های عمرانی به پایان نرسیده است.

گلکار زاده به برنامه های مصوب شده شهرستان در کارگروه آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت: اولویت های شهرستان بهار در کار گروه آمایش سرزمینی استان، به ترتیب صنایع غذایی، گردش گری، بازرگانی، خدمات حمل و نقل، خدمات فرهنگی، آموزش عالی و صنایع دستی که شامل سفال و فرش است می باشد.

در ادامه این جلسه دبیر کمیته برنامه ریزی استانداری همدان گفت: مجموع اعتبارات شهرستان از محل اعتبارات استانی در ابتدای سال 91، 11 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است که در ابتدای سال توزیع شده است.

مهدی خزائی افزود: در ادامه سال گذشته از محل ردیف های مختلف، اعتباراتی به مجموع اعتبارات استانی اضافه شد که در انتهای سال مجموع اعتبارات شهرستان بهار به 13 میلیارد تومان رسید.

وی به ردیف های اختصاص یافته اشاره کرد و گفت: از مجموع این اعتبارات، 11 میلیارد و 257 میلیون تومان از ردیف اعتبارات استانی، یک میلیارد و 122 میلیون تومان از ردیف بودجه عمومی ملی، 20 میلیون تومان از محل ماده 10 قانون و 26 میلیون تومان از ردیف امور توسعه روستایی به اعتبارات عمرانی شهرستان اختصاص یافته است.

خزائی همچنین در ادامه افزود: سهم شهرستان بهار از اعتبارات استان همدان یک و هشت دهم درصد بوده که از مجموع اعتبارات مصوب شهرستان، 33 درصد را به خود اختصاص داده است.

وی به اعتبارات استانی سال 92 اشاره کرد و افزود: اعتبارات استانی امسال، 117 میلیارد تومان پیش بینی شده که توجه به مناطق روستائی و محروم در اولویت قرار دارد.

در ادامه این جلسه، رئیس ادامه مسکن و شهر سازی شهرستان بهار به ارائه گزارش کار سال 91 پرداخت و گفت: پنج پروژه ملی استانی در حال اجرا است که از سال 90 شروع به کار شده و با پیشرفت 40 درصدی این پروژه ها، با تاخیر روبه رو شده ایم.

سجاد بتویی به روند اجرای این پروژه ها اشاره کرد و افزود: احداث بیمارستان 64 تختخوابی بهار از سال 89 با اعتباری بالغ بر 720 میلیون تومان شروع شده که با اختصاص 800 میلیون تومان در سال 90 و 2 میلیارد تومان در سال 92، ده میلیارد تومان برای اتمام این پروژه پیش بینی شده است.

وی به سایر پروژه ها اشاره کرد و گفت: پروژه ملی زیرگذر بهاران، موزه سفال لالجین، و پل مهاجران از دیگر پروژه های در حال اجراست که با کمبود اعتبار مواجه شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان نیز با اشاره به اینکه هشت پروژه عمرانی در حال اجرا دارد، گفت: از این تعداد، استخر لالجین با 67 درصد پیشرفت فیزیکی، سالن باستانی با 10 درصد پیشرفت و سالن چند منظوره روستای سیمین نیز با 30 درصد پیشرفت از پروژه های ملی در حال اجرا می باشد.

علی حقیقی در ادامه افزود: سالن ورزشی روستای پرلوک با 35 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار تخصیص یافته 40 میلیون تومانی و سالن ورزشی روستای زاغه با 65 درصد پیشرفت و اعتبار تخصیص یافته 50 میلیون تومانی از دیگر پروژه های عمرانی اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار می باشد.

 وی در پایان سخنانش عنوان داشت: پروژه سالن ورزشی بانوان بهار به تمام رسیده و استخر بانوان این مجموعه در حال اجراست.