اراک - خبرگزاری مهر:رییس دانشگاه صنعتی اراک از افزایش رشته تحصیلی در این واحد دانشگاهی به دلیل نیاز منطقه خبر داد و گفت: این دانشگاه در نظر دارد، تعدادی رشته های تحصیلی خاص به دلیل نیاز فراوان استان به رشته های این دانشگاه اضافه کند.

دکتر عباس پاک بین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی های لازم برای افزایش رشته های مورد نیاز در این دانشگاه افزود: رشته های همچون مهندسی محیط زیست، به همین دلیل یکی از رشته های مورد نیاز در استان است، که در آینده ای نزدیک به پذیرش دانشجو اقدام می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهر اراک شهر صنعتی است، خاطر نشان کرد: بر همین اساس تعدادی از رشته های دانشگاهی در رشته های مهندسی و پزشکی در استان مورد نیاز است.

16 رشته مورد نیاز است

رییس دانشگاه صنعتی اراک ادامه داد: طی بررسی های انجام شده قریب به 16 رشته مورد نیاز در جلسات مختلف در حال بررسی است  که  از این تعداد 6 رشته در مقطع کارشناسی است.

وی اضافه کرد: در صورت موافقت سازمان سنجش آموزش کشور این رشته ها اعلام و علاقمندان به رشته های مذکور مشغول به تحصیل خواهند شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی اراک دومین دانشگاه کشور بعد از دانشگاه امیر کبیر، در پذیرش دانشجوی گرایش تاسیسات است.

وی همچنین از اجرای طرح پردیس در دانشگاه صنعتی اراک نیز خبر داد و گفت: طرح مذکور با هدف بررسی و نیاز سنجی استان مرکزی و منطقه در راستای افزایش رشته های دانشگاهی ترکیبی در سه بخش  کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به اجرا در خواهد آمد.

رییس دانشگاه صنعتی اراک افزود: در این طرح با پیگیری های لازم و افزایش رشته های دانشگاهی مورد نیاز استان و منطقه، تعداد دانشجویان این دانشگاه طی برنامه 10 ساله به هفت هزار دانشجو افزایش خواهد یافت.