سنندج - خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از ایجاد بیش از 42 هزار فرصت شغلی در کردستان تا پایان سال جاری در این استان خبرداد.

مصطفی باغبانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور دولت متعهد به ایجاد یک میلیون و 100 هزار فرصت شغلی در کشور تا پایان سال جاری شده است که سهم استان کردستان از این تعداد، 42 هزار و 250 فرصت شغلی تعیین و ابلاغ شده است.

وی افزود: مراحل مقدماتی تعیین سهم شهرستانی و دستگاهی تحقق این اشتغال در استان شروع شده که به زودی و پس از جمع آوری و تایید نهایی آمارها در کارگروه تخصصی اشتغال استان، روند اجرایی تحقق فرصت های شغلی آغاز می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از همه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در سفر اردیبهشت ماه 88 به کردستان که ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری را دو وظیفه اصلی مسئولان در این استان خواند در راستای تحقق اشتغال تعهد شده اهتمام جدی ورزند.

باغبانیان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های اشتغال این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در همین سال نیز استان کردستان متعهد ایجاد 50 هزار و 208 فرصت شغلی شده بود که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال استان که در این اداره کل مستقر است 56 هزار و 817 فرصت شغلی معادل 113 درصد کل اشتغال تعهد شده محقق شد.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با شش هزار و 481 فرصت شغلی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چهار هزار و 239 فرصت شغلی، صندوق مهر امام رضا (ع) با شش هزار و 881 فرصت شغلی، اداره کل بهزیستی با دو هزار و 359 فرصت شغلی و سازمان جهاد کشاورزی با هفت هزار و 164 فرصت شغلی به نسبت سهم تعهدشان در رتبه های اول تا پنجم تحقق اشتغال تعهد شده قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: ادارات کل تجهیز و نوسازی مدارس و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کمترین عملکرد را دراین زمینه داشته اند.

باغبانیان فرصت های شغلی تحقق یافته سال 91 را به تفکیک شهرستانی نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: شهرستان های سقز و دهگلان هر کدام با 147 درصد تحقق اشتغال تعهد شده سهم شهرستان، رتبه نخست استانی و شهرستان کامیاران هم با 75 درصد رتبه آخر را کسب کرد.

وی گفت: شهرستان سنندج هم از مجموع 13 هزار و هشت فرصت شغلی تعهد شده با ایجاد 13 هزار و 762 فرصت شغلی یعنی 106 درصد تحقق اشتغال تعهد شده رتبه پنجم شهرستانی را دارا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان همچنین با بیان اینکه در سال گذشته 794 نفر در قالب 304 کارگاه از تخفیفات ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه برخوردار شدند، افزود: در زمینه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد نیز از ابتدای اجرای طرح در سال 90 تاکنون، برای 18 هزار و 481 طرح، تسهیلاتی با اعتبار بالغ بر 737 میلیارد ریال پرداخت شده است.

باغبانیان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 24 خرداد ماه جاری اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه کارگر استان کردستان همگام با سایر مردم همیشه در صحنه این استان با مشارکت بالای خود در انتخابات جمعه آینده، حماسه سیاسی بی نظیری خلق خواهند کرد.