کشته و زخمی شدن 31 نفر در درگیری طرفداران و مخالفان اخوان المسلمین در دلتا النیل و تشکیل قریب الوقوع کمیته اصلاح قانون اساسی از جمله اخبار مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در دلتا النیل واقع در استان الشرقیه شب گذشته با یکدیگر درگیر شدند. بر اثر این درگیری دستکم یک نفر کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

فرد کشته شده "حسام شوقی 22 ساله و دانشجو از طرفداران اخوان المسلمین مصر محسوب می شود.

در آستانه برگزاری تظاهرات مخالفان محمد مرسی در روز 30 ژوئن (9 تیر) بسیاری از مناطق مختلف مصر شاهد اعتراضات مردمی است. این تظاهرات به دعوت جبهه نجات ملی (ائتلاف اصلی مخالفان مرسی) در سرتاسر مصر علیه محمد مرسی و اقدامات وی طی یک سال گذشته برگزار خواهد شد. به همین منظور 200 هزار نیروی امنیتی به حال آماده باش درآمده اند.

خبر دیگر اینکه یک منبع آگاه در ریاست جمهوری مصر در گفتگو با روزنامه الحیات چاپ لندن اظهار داشت: ریاست جمهوری مصر طی روزهای آتی کمیته ای را برای اصلاح قانون اساسی تشکیل خواهد داد.

از سوی دیگر النشره به نقل از اتحادیه جوانان ماسپیرو گزارش داد که قبطی های مصر در تظاهرات 30 ژوئن مشارکت خواهند داشت. این اتحادیه اعلام کرد که قبطی های مصر معتقدند اوضاع فعلی این کشور تفاوت چندانی با دوران حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر ندارد و اکنون گروه های افراطی حکومت را به دست گرفته اند.