مشهد - خبرگزاری مهر: امام جمعه مشهد گفت: قوه قضائیه اول باید برای خودش هفت تیر را بازخوانی کند چون این مردم پای این نظام ایستادند و از قوه قضائیه توقع غیرت شهید بهشتی و صلابت لاجوردی را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد علم الهدی در نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی در جمع زائران و مجاوران حضرت ثامن الائمه(ع) ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: نسلی که هفت تیر را درک نکرده و تنها با یک مراسم هر ساله با آن روبرو می شود نیازمند بازخوانی است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هفت تیر نمادی از استقلال و استقرار این نظام است، گفت: نظام ما یه نظام نوپا بود که سیاست های خارجی دولت ها براندازی آن را هدف کرده بودند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: دشمن با جدا کردن جمعیت عظیم قصد داشت این نظام را فرو پاشی کند ولی این نظام در سایه امام خمینی آنچنان قوی ایستاد که نه تنها فرو نریخت بلکه مستحکم تر شد و مردم نیز در پای نظام استقامت کردند.

وی گفت: شهید بهشتی در فضای آلوده آن روز مردانه روی مسئله لایحه قصاص و حدود ایستادگی کرد و آن را به تصویب رساند، اگر این لایحه با همان صداقت اجرا می شد ما امروز شاهد این همه لاابالی گری نبودیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هفت تیر آینه ای بود که اوج نابکاری و رذالت منافقین را ثابت کرد، افزود: خطر منافقین در جریان هفت تیر آنقدر در بینش ها اوج گرفت که برخی از مسئولین مذاکره با ایشان را زمزمه کردند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: توقع مردم از قوه قضائیه غیرت شهید بهشتی و صلابت لاجوردی است، قوه قصائیه اول باید برای خودش هفت تیر را بازخوانی کند چون این مردم پای این نظام ایستادند و از قوه قضائیه توقع بهشتی و لاجوردی دارند.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات مملکت در رابطه با قوه قضائیه سه مسئله است، افزود: نه کمبود نیرو، نه کمبود امکانات و نه ضعف قانون قابل توجیه نیست.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مسئله اول مواد مخدر است، بیان کرد: این عامل خانمان سوز است و نابودی اش فقط به دست قوه قضائیه است که اگر با صداقت وارد میدان شود این مسئله حل می شود.

آیت الله علم الهدی در خصوص مسئله مفاسد اخلاقی اظهار کرد: مردم نمی توانند وضعیت لاابالی گری های شهوت بار برخی جوانان دختر و پسر را تحمل کنند، که این لاابالی گری ها نوعی دهن کجی به نظام است و تنها کسی که می تواند این مسئله را براندازد قوه قضائیه است.

وی با اشاره به کشف مفاسد اقتصادی تصریح کرد: دو سال است مردم فقط خبر می شنوند، چرا تحمل می کنید و جلویش را نمی گیرد دوسال است که مسئله مفسدان فی الارض و مفسدان اقتصادی بی نتیجه مانده است و این امر این افراد را جریح تر می کند.

امام جمعه مشهد در خصوص نوسانات شدید ارز بیان کرد: مسئله ارز یکدفعه جهش پیدا کرد و دارایی های مردم را نصف کرد چرا درست وقتی که می خواهد پایین بیاید دوباره اوج می گیرد.