بندرعباس - خبرگزاری مهر: تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان برای حضوری پر قدرت در لیگ دسته یک و کسب سهمیه لیگ برتر به دنبال جذب مربیان صاحب نام در لیگ یک است. همچنین تیم فوتبال شهرداری بندرعباس در انتظار اعلام نظر اعضای جدید شورای شهر برای حضور در لیگ دسته یک است.

به گزارش خبرنگار مهر، آلومینیوم هرمزگان که پس از 24 سال دوری از سطح اول فوتبال ایران مهمان دوره دوازدهم لیگ برتر بود پس از کسب نتایج ضعیف و قرار گرفتن در جایگاه پانزدهم لیگ برتر و با اجرای شدن مصوبه جدید فدراسیون فوتبال برای شانزده تیمی بودن لیگ جزو سقوط کنندگان به لیگ دسته یک بود.

اکبرمیثاقیان که توانسته بود آلومینیوم را لیگ برتری کند نتوانست در لیگ برتر نتایج دلخواه مدیران مجموعه آلومینیوم را کسب کند و در هفته بیست و پنجم جای خود را به پرویز مظلومی داد.

علیرغم آوازه این مربی و تبلیغات و مصاحبه‌های رسانه‌ای مدیرعامل باشگاه در وصف مظلومی و توانایی این مربی در نگه داشتن آلومینیوم در لیگ برتر کسب نتایج ضعیف و شکست پر گل در مقابل فجر سپاسی راهی جز سقوط به لیگ دسته یک را برای این تیم باقی نگذاشت تا به همراه پیکان تهران، صنعت نفت آبادان و گهر درود در فصل 92 مهمان لیگ دسته یک باشد.

حسین جباری‌زاده که از حضور پرویزمظلومی بر روی نیمکت آلومینیوم مصرور بود در مصاحبه‌ها اعلام کرد حضور این مربی موجب تغییرات خوبی در روند تیمی شده است و حتی اگر آلومینیوم به لیگ یک هم سقوط کند مظلومی باقی خواهند ماند.

تساوی تلخ آلومینیوم مقابل سپاهان اصفهان حکم حضور در لیگ یک را امضا کرد. پرویز مظلومی هم که سودای مربیگری در تیم های لیگ برتری را داشت سعی در گرفتن سکان یکی از تیم‌های لیگ را داشت که علیرغم میل باطنی باز هم در لیگ سیزدهم نتوانست از ابتدا حضور داشته باشد.

مدیران آلومینیوم که از تغییر مصوبه فدراسیون ناامید شدند سعی دارند تا با انتخاب یک مربی صاحب‌نام در لیگ دسته یک باز هم سهیمه لیگ برتر را بدست بیاورند. از این رو مسئولان باشگاه باب مذاکره با اکبر میثاقیان، فرهاد کاظمی و پرویز مظلومی را آغاز کرده‌اند.

حضور نام میثاقیان در میان مربیان مدنظر آلومینیوم موجب خوشحالی مجدد فوتبال دوستان هرمزگانی شده است اما نکته جالب این است که مدیران باشگاه باز هم علاقه خود را برای بستن قرارداد با میثاقیانی که در هفته‌های پایانی لیگ برتر با او قطع همکاری کرده بودند را نشان داده اند. صنعت نفت آبادان و ابومسلم پیش از آنکه با ابراهیم قاسمپور و چمنیان به توافق برسند علاقمند به حضور میثاقیان بودند.

از سوی دیگر پرویز مظلومی هم در گفتگو با رسانه‌ها علاقه خود را برای بازگشت به آلومینیوم هرمزگان اعلام کرده اند. همچنین فرهاد کاظمی هم که کارنامه درخشانی در قهرمان کردن تیم های لیگ اولی دارد جزو گزینه‌های نشستن بر روی نیمکت آلومینیوم است اما اخبار رسیده از باشگاه آلومینیوم نشان می‌دهد شانس میثاقیان برای بازگشت به هرمزگان بیشتر از گزینه های دیگر است.

فوتبال شهرداری بندرعباس در انتظار نظر شورای شهر

تیم فوتبال شهرداری بندرعباس هم که هر ساله بحث تیمداری و عدم تیمداری آن مطرح است در انتظار استقرار اعضای جدید شورای شهر است تا با مصوبه شورای شهر وضعیت تیمداری در فصل جدید را بداند.

در حال حاضر تست و جذب بازیکنان بومی در برنامه است و از چرخنده به عنوان گزینه مربیگری این تیم سخن به میان آمده است. شهردار بندرعباس اعلام کرده است تیمداری شهرداری در فصل جدید منوط به مصوبه شورای شهر است.