وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته برای سومین بار ظرف 48 ساعت گذشته با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد، اما اعضای کابینه امنیتی تل آویو معتقدند که این اقدامات و دیدارها منجر به آغاز گفتگوهای سازش نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا عصر روز شنبه بعد از دیدار  با "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به مناطق اشغالی بازگشت تا برای سومین بار ظرف 48 ساعت با "بنیامین نتانیاهو" دیدار کند.

این دیدارها با هدف ترغیب دو طرف برای از سرگیری مذاکرات سازش انجام می شود. در همین رابطه "گلعاد اردان" از اعضای حزب لیکود که در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز حضور دارد گفت : پیش از آغاز این گفتگوها دو طرف در موقعیتی نبودند که بگوییم نزدیک به از سرگیری مذاکرات هستند.

اردان که با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفتگو می کرد در ادامه افزود : محمود عباس هنوز بر همان پیش شرط هایی که پیشتر اعلام کرده بود تاکید دارد . این پیش شرط ها مواردی هستند که ما (رژیم صهیونیستی) هیچ تمایلی برای انجام دادنش نداریم.

در همین رابطه جروزالیم پست گزارش داده که نتانیاهو به صراحت اعلام کرده تل آویو شهرک سازی را متوقف نخواهد کرد.

با این حال یکی از مقامات تشکیلات خودگردان که در جریان مذاکرات کری و ابومازن قرار دارد به هاارتض گفت : ما به این موضوع که سفر کری به منطقه و گفتگوی وی با طرفین سبب گشایش در مذاکرات شود خوشبین هستیم.

پیش از انجام این مذاکرات اعلام شده بود که به سبب فشارهای آمریکا ابومازن قبول کرده که پیش شرط های خود برای آغاز مذاکرات سازش را نادیده بگیرد.