یک رسانه غربی از سرپیچی قطر از خواسته آمریکا مبنی بر ارسال نکردن موشک های خاص برای گروههای مسلح در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، دولت آمریکا از کشورهایی که در زمینه ارسال سلاح به شورشیان سوری فعالیت دارند خواسته تا از انتقال موشک هایی که امکان پرتاب آنها از روی شانه (اسلحه های پیشرفته تر مدل آر پی جی ) وجود دارد به سوریه خودداری کنند.

دلیل این درخواست آن است که با توجه به حضور تروریست هایی همانند القاعده در میان شورشیان در سوریه، آمریکا نگران است که این تسلیحات روزی توسط القاعده برای هدف قرار دادن هواپیماهای مسافری مورد استفاده قرار بگیرد.

نمونه ای از موشک های دوش انداز ارسال شده برای تروریستهای مسلح در سوریه 

اما با وجود هشدارها و خواسته آمریکا، قطر اقدام به ارسال اینگونه تسلیحات برای شورشیان در سوریه کرده است. به گفته چهار نفر از کارشناسان آمریکایی و مسائل خاورمیانه که در جریان اطلاعات بحران سوریه قرار دارند قطر در دو سال اخیر از یک شبکه ارسال سلاح به عنوان پوششی برای ارسال موشک های قابل شلیک از روی دوش (دوش انداز)، به افراد مسلح در سوریه استفاده کرده و در این مدت دست کم دو محموله از این نوع موشک ها به سوریه ارسال شده که یک مورد از این دو محموله موشک های مدل اف ان-سیکس(FN-6) ساخت چین بوده است.

به نوشته نیویورک تایمز، این موشک ها توسط شورشیان علیه حکومت بشار اسد به کار رفته است.

این روزنامه در ادامه می نویسد : در ماه آوریل "باراک اوباما" در نشستی محرمانه با "شیخ حمد" امیر وقت قطر به وی هشدار داده بود که از تسلیح گروه های افراطی شورشیان  در سوریه پرهیز کند.

بر اساس این گزارش، آمریکا به سبب آنکه در موارد متعدد به کمک قطری ها نیاز دارد در مورد سوریه فشار زیادی به این کشور عربی وارد نمی کند.