شانزدهمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با هدف انتخاب بازرسان جدید برای نظارت بر امور مالی، پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پنجشنبه هفته جاری 13 تیرماه 1392 برگزار می‌شود تا علاوه بر ارائه گزارش فعالیت‌های انجمن و گزارش مالی یک سال گذشته، بازرس‌های جدید این انجمن هم انخاب شوند.

هر سال، سه بازرس اصلی و دو بازرس علی‌البدل برای نظارت بر امور مالی انجمن و پیگیری شکایت‌های حقوقی اعضا انتخاب می‌شوند و این انتخاب بر اساس میزان رای مجمع عمومی است؛ انجمن نویسندگان کودک 430 عضو دارد و هر چه تعداد اعضایی که در شانزدهمین مجمع عمومی شرکت می‌کنند بیشتر باشد، انجمن با قدرت بیشتری می‌تواند مطالبات خود را پیگیری کند.

مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با حضور اکثریت مطلق اعضا رسمیت پیدا می‌کند و در صورتی که هریک از اعضا نتوانند در این مجمع شرکت کنند، این امکان وجود دارد که به یکی دیگر از اعضای انجمن وکالت کتبی دهند.

انجمن نويسندگان كودك و نوجوان تشكلی مدنی، غيرانتفاعی و غيردولتی است. اين نهاد در سال 1377 با هيئت مؤسسی مركب از 9 نويسنده‌ حوزه كودك و نوجوان و عضويت 148 داستان‌نويس، شاعر، مترجم، پژوهشگر، منتقد و روزنامه‌نگار حوزه‌ كتاب، ادبيات و فرهنگ كودك و نوجوان تأسيس شد و حالا  فراگيرترين تشكيلات در حوزه‌ كودك و نوجوان ايران است.

حمايت از هويت مستقل و حقوق مادي و معنوي نويسندگان كودك و نوجوان، ايجاد زمينه‌های مناسب براي آموزش و پيشرفت فرهنگی نويسندگان كودك و نوجوان از طريق برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی، تبادل اطلاعات از طريق انتشار و ارسال خبرنامه‌ داخلی انجمن و تأسيس پايگاه الكترونيك، تبادل اطلاعات و تجربه‌ها ميان نويسندگان كودك و نوجوان و نويسندگان، محققان، منتقدان، كارشناسان و استادان حوزه‌های ديگر و به‌ويژه، رشته‌های نزديك به كتاب و ادبيات كودك مانند هنر، ادبيات، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی دوران تعليم و تربيت و كتابداری در داخل و خارج كشور از طريق ديدارها، نشست‌ها و سمينارها، ايجاد شرايط مناسب براي شركت نويسندگان كودك و نوجوان در محافل و مجامع فرهنگی داخل و خارج، ايجاد تسهيلات لازم براي ارائه يا انتشار آثار ارزنده، صدور بيانيه به منظور اعلام مواضع انجمن درباره‌ جريان‌ها و رويدادهای مرتبط با حوزه‌ فعاليت نويسندگان كودك و نوجوان و انجام مصاحبه جهت اعلام اخبار، فراخوان و گزارش كار انجمن و... از جمله اهداف انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است.