به گفته یکی از کارمندان قدیمی فارابی، عروسک‌های "شهر موش ها" اوایل دهه 70 به صدا و سیما تحویل داده شده و اگر این عروسک‌ها نابود شده‌اند به دلیل سهل‌انگاری فارابی نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه نهم تیر ماه، مرضیه برومند کارگردان "شهر موش‌ها" و "مدرسه موش‌ها" در نشست خبری فیلم "شهر موش‌ها 2" درباره سرنوشت آن عروسک‌های قدمی گفت: ما این عروسک ها را در داخل کارتون به بنیاد فارابی تحویل دادیم اما یک عروسک کپل که به نوعی بدل بود را از میان آنها برداشتیم. زمانی که موزه سینما تاسیس شد ما فقط همین یک عروسک کپل را داشتیم که آن را به موزه هدیه کردیم. بعد از مدتی خبر رسید که تکه پاره‌های آن عروسک‌ها در شهرک غزالی پیدا شده است. این عروسک ها دوستان شما و بچه های من بودند این رسم ناپسندی است.

در پی این اظهارنظر مساله را از مسئولان فعلی فارابی جویا شدیم که حسن نجاریان قائم مقام فارابی اعلام کرد که این موضوع به زمان‌های دور برمی‌گردد و وی که در چند سال اخیر این مسئولیت را برعهده گرفته در جریان این امر نیست.

اما یکی از کارمندان قدیمی بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که تمامی عروسک های "شهر موش ها" اوایل دهه 70 به صدا و سیما تحویل داده شد، گفت: اوایل دهه 70 بنیاد سینمایی فارابی دچار تغییراتی شد و بخش های تدوین به این ساختمان اضافه شد، همین مسئله سبب شد تا انبار تجهیزات سینمایی و تلویزیونی مربوط به جلوی دوربین تحویل صدا و سیما شود.

وی توضیح داد: در همان سال ها، صدا و سیما تمامی این تجهیزات که شامل لباس های سریال "سربداران"، عروسک های "شهر موش ها" و دیگر آثار سینمایی و تلویزیونی بود به سیما فیلم تحویل داد.

این مقام آگاه گفت: از همان سال ها مسئولیت محافظت از این تجهیزات برعهده صدا و سیما و سپس سیما فیلم بوده و بنیاد سینمایی فارابی هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد. دلیل از بین رفتن عروسک‌های "شهر موش ها" نیز باید از صدا و سیما پیگیری شود.