عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی در این زمان را بدترین تصمیم ممکن براي اين رشته دانست.

بهرام مشتاقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: تیم‌های ملی کشتی در حال حاضر به رغم تمامی کمبودها و نبود بودجه لازم برای پیشبرد برنامه های خود تلاش می کنند تا کشتی ایران بتواند در سه رده سنی در رقابتهای جهانی پیش رو از اعتبار ورزش اول کشور دفاع کند.

وی ادامه داد: متاسفانه خبر برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون کشتی در این زمان باعث شده کادر فنی تیم‌های ملی و حتی کشتی گیران نسبت به آینده کاری خود دچار دوگانگی و تردید شوند و این روند کار و برنامه های ما را دچار مشکل کرده است.

مشتاقی تصریح کرد: ما تلاش کرده ایم در این شرایط سخت، کار خود را به بهترین نحو دنبال کنیم، اما از مسئولان وزارت ورزش و جوانان می خواهیم به ورزش اول کشور نگاه خاص و ویژه‌ای داشته باشند و زمان انتخابات را به پس از رقابت‌های جهانی و استقرار دولت جدید منتقل کنند.

وی تاکید کرد: اگر یک رئیس جدید در چند روز آینده با برگزاری مجمع انتخاب شود، مسلما به ضرر کشتی است، چرا كه در آستانه مسابقات جهانی ممکن است تمامی برنامه های فنی با توجه به اختلاف دیدگاه‌ها دچار اختلال شود و برنامه‌ها متوقف و در روند فعالیت‌های تیم ملی برای مسابقات جهانی پیش رو مشکل ایجاد کند.

مشتاقی اظهار داشت: در صورتی که مشکلی هم ایجاد نشود ممکن است نتایج احتمالی رقابتهای جهانی مجارستان و یا حتی اختلاف دیدگاه‌ها و سلایق باعث شود، وزیر جدید که از حدود کمتر از دو ماه آینده کار خود را آغاز می کند، مایل به همکاری با رئیس ناكام و تازه وارد فدراسیون نباشد و بخواهد باز هم رئیس را عوض کند!

عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: انتظار من به عنوان عضوی از جامعه کشتی این است که وزیر ورزش و جوانان زمان انتخابات فدراسیون را به پس از استقرار دولت جدید تغيير دهد تا وزیر آینده با توجه به سلایق فکری و دیدگاه‌های خود نسبت به انتخاب یک رئیس برای این رشته پرمدال كشتي اقدام کند.

وی در پایان گفت: مسلما تعویق زمان انتخابات فدراسیون کشتی به چند ماه آینده و پس از مسابقات جهانی 2013 مجارستان بهترین تصمیمی است که می تواند در مورد ورزش اول کشور اتخاذ شود، زیرا کشتی حدود 18 ماه است با سرپرست اداره می شود و ادامه این روند تا دو ماه ديگر نه تنها این رشته را با مشکلی روبرو نمی کند، بلکه باعث می شود، کشتی از ایجاد یک حاشیه بزرگ دیگر در امان بماند.

طبق اعلام وزارت ورزش قرار است مجمع عمومي انتخابات فدراسيوت كشتي روز 17 تير ماه برگزار شود.