مشهد - خبرگزاری مهر: امام جمعه مشهد گفت: برنامه های تدوین شده برای برگزاری نمایشگاه پاسخگو ظرفیت عظیم نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نیست بنابراین نیازمند تدوین برنامه های متناسب با جایگاه این شهر از سوی متخصصان قرآنی مشهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر سه شنبه در دیدار با ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد خواستار نهادینه شدن مسئله قرآن و توسعه قرآن در زندگی  مردم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین خواستار برگزاری همایش هایی در حوزه تدبر و اندیشه قرآنی در هشتمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با همفکری حوزه علمیه خراسان شد.

علم الهدی خطاب به متولیان قرآنی در کشور گفت: کسانی که متولی قرآن بوده باید سبک زندگی قرآنی را در زندگی عموم جامعه جاری و ساری کنند.

وی ادامه داد:  بنابراین سازمانهایی چون اداره اوقاف و وزارت ارشاد می‌توانند با راه‌اندازی کمیته قرآنی با استفاده از آیات قرآن مبین دستورالعمل‌های اجتماعی قرآنی را در مسیر ترویج سبک زندگی قرآنی ارائه دهد.

وی عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز شیعه به جهان تشیع از مظلومیت در آمده است، و مسئله  قرآن باید از محاصره نهادها و دستگاه‌های اجرایی خارج شود و به مسئله مستمر و با عنوان مسئولیت همیشگی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مسئله نمایشگاه قرآن در کشور یک مانور قرآنی است و این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان با عنوان ماهی وابسته به قرآن تجلی ویژه‌ای دارد، افزود: در گذشته در ماه مبارک رمضان جلسات قرآنی متعدد یکی از شعائر و تجلی‌های این ماه مبارک بوده اما امروز شاهد آن هستیم که در ماه رمضان محافل و جلوه‌های ویژه و قابل توجهی با محورهای قرآنی وجود دارد.پ

عضو مجلس خبرگان رهبری برگزاری نمایشگاه قرآن را دومین جلوه جدید قرآنی و به عنوان تابلوی عظیم برای قرآنی بودن ماه مبارک رمضان  دانست که در داخل و خارج کشور با اقبال عظیم مردمی مواجه شده است، تصریح کرد: مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی در حوزه قرآنی ظرفیت‌های عظیمی دارد بنابراین برنامه های تدوین شده از سوی وزارتخانه برای  برگزاری نمایشگاه  قرآن به سایر استان ها ارسال می شود پاسخگو  ظرفیت عظیم نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نیست بنابراین  نیازمند تدوین برنامه های متناسب با جایگاه شهر مشهد از سوی متخصصان قرآنی مشهد هستیم.

وی همچنین خواستار بهره گیری از حضور عمده قاریان برجسته و جامعه قرآنی، عتبه مقدس امام رضا (ع) و حوزه علمیه بزرگ و برجسته در مشهد  در راستای توسعه مسیر قرآنی شد.

 وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و مشخص بازتاب و دستاوردهای مهمی در صحنه توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشد،  خاطر نشان کرد: نمایشگاه قرآن هم نمایشگاه علم و هم نمایش هنر قرآن بوده و امروز نمایشگاه قرآن و عترت باید به طور برجسته به مسئله اندیشه قرآن و تدبر در قرآن توجه کند.

آیت الله علم‌الهدی با تقدیر از رسانه ملی به لیل پخش مراسم های ترتیل خوانی از دو شهر مشهد و قم  بویژه در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پخش  برنامه‌های قرآنی صدا و سیما در ماه مبارک رمضان یکی از جلوه‌های ویژه جمهوری اسلامی ایران است .

وی اظهار کرد: قرآن و مسائل قرآنی که در تمام سال به ویژه در ماه مبارک رمضان از طرق رسانه ملی پخش می‌شود بازتاب‌های عمیق درون مرزی و برون‌مرزی داشته که این مسئله بسیار قابل توجهی است.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه با بهره گیری از آیات دو سوره حجرات و فرقان  می توان برای ترویج سبک زندگی قرآنی  در جامعه بهره برد، گفت: در این دو سوره آیات متعددی در رابطه با مسائل اجتماعی و سبک زندگی دینی بیان شده است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز شیعه از مظلومیت در آمده اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز پیشتاز در مسائل قرآنی بوده و همین که امروز جهان تشیع از مظلومیت در آمده منجمله برکات انقلاب اسلامی شمرده می شود.