قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: ترسیم نقشه راه و حرکت در مسیر آن در بخش صنعت ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تحقق حماسه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان قزوین روز سه شنبه با حضور آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، احمد عجم استاندار قزوین، ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی امنیتی استانداری، داود محمدی، رجب رحمانی و روح الله عباسپور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، حسن جمشیدی ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمع زیادی از صنعتگران و معدن کاران استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین برگزار شد.

داود محمدی در این مراسم گفت: تثبیت نرخ ارز، تامین سرمایه در گردش و نقدینگی، تهیه مواد اولیه و تسهیل در امور بانکی از مسائلی است که در صنعت مانع رشد و توسعه شده است.

وی افزود: در مجلس دو اقدام اساسی برای کمک به تولید انجام شد و کمیسیون های تخصصی هم در این زمینه فعال ظاهر شدند و با تعامل منطقی با بخش خصوصی تلاش شد با پیگیری امور از مجاری قانونی برای حل مشکلات اقدام شود.

 

محمدی تصریح کرد: با تشکیل جلسات متعد و تصویب 15 مورد توانستیم بیش از سه میلیارد و 500 میلیون دلار به بخش تولید تزریق کنیم که این کار به حل بسیاری از مشکلات صنعت کمک کرد.

میرخان مدیرعامل شرکت توسعه صنایع پیکره نیز به نمایندگی از صنعتگران و معدن کاران استان اظهار داشت: برای تحقق حماسه اقتصادی باید بدانیم که تحریم ها و تهدیدات هر چند به ما آسیب زده اما تنها تولیدکنندگان با عزم جدی و تبدیل تهدیدها به فرصتها می توانیم بر مشکلات فائق آئیم.

وی گفت: تهدیدات دشمن بیشتر جنبه روانی دارد لذا نیازمند تدبیری هستیم تا قناعت در سود چند درصدی به تجارت سالم دست یابیم و با تولید بالا بخشی از کمبودها را برطرف کنیم.

میرخان بیان کرد: اگر تولید نباشد تجارتی در کار نیست لذا همه توانمندی و همت خود را باید بکار گیریم تا تولید متوقف نشود و با کار مستمر به فعالیتها سامان دهیم.

این صنعتگر نمونه بیان کرد: قانون بهبود شرایط کسب و کار هنوز عملیاتی و اجرایی نشده که امیدواریم بزودی بتواند بخشی از مسائل حوزه صنعت و تولید را جوابگو باشد.

بهترین فرصت بازسازی صنعت و تولید

میرخان یادآورشد: در حال حضار بهترین شرایط برای هماهنگی و تطبیق با وضع موجود و نیز بازسازی و نوسازی واحدها و سازندگی در امور فراهم شده که امیدواریم با حمایت دولت و استفاده از عقلانیت بر مشکلات فائق آمده و سنگر تولید را با کار و تلاش حفظ کنیم.

یوسف خلیلی عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان هم با بیان برخی مشکلات صنعتکاران خواستار توجه جدی مسئولان دولتی برای رفع موانع تولید شد.