معاون سازمان اوقاف کشور از آغاز طرح اوقات فراغت در هزار و 430 امامزاده کشور خبرداد و گفت: در این طرح بیش از سه هزار روحانی و مربی علوم معارف تدریس دوره های آموزشی را برعهده دارند.

حجت الاسلام احمد شرفخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی از هفته دوم تيرماه، در هزار و 430 آستان امامزاده و بقعه متبركه ويژه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان آغاز شد گفت: این طرح تا 25 مردادماه سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: طرح نشاط معنوی در 60 آستان امامزاده ويژه بانوان و 85 آستان هم ويژه آقايان برگزار می‌شود و الباقی به صورت مشترك مورد استفاده قرار می‌گيرد. مرجع آموزشی اين طرح، كتاب «الف با تا خدا» ويژه مقطع ابتدايی، كتاب «30 نشانه، يك راه» ويژه مقطع راهنمايی و كتاب «نردبان‌ها و پرتگاه‌های زندگی» ويژه مقطع دبيرستان است.

معاون سازمان اوقاف اظهار داشت: 1500 روحانی از حوزه علميه و ساير استان‌ها، 340 دانشجوی دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم و هزار و 200 مربی بومی تدريس اين دوره‌ها را بر عهده دارند. همچنین این طرح برای چهارمین سال با هدف بهینه‌سازی اوقات فراغت و تقویت بنیه‌ اعتقادی، بر ارتقای سطح معرفتی و معارفی جوانان و نوجوانان با برنامه‌ ریزی دقیق و متناسب با مخاطبان و به منظور ظرفیت بقاع متبرکه برگزار می‌شود.