کرج - خبرگزاری مهر: مسئول اطلاع رسانی حوزه هنری استان البرز از آغاز طرح شناسایی و آموزش استعدادهای هنری جوانان در استان خبر داد.

شفیع شعله کار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به "طرح طاها - جذب و آموزش استعدادهای هنری جوان" و همچنین تنوع بالای موارد آموزشی این طرح، جریان سازی هنری و کشف استعدادهای برتر هنری جوان استان البرز را از اهداف این طرح بر شمرد و گفت: این طرح در طول تابستان سال جاری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح شامل دوره های تخصصی با موضوعات عکاسی، طراحی و گرافیک، مبانی تئاتر، شعر سرایی، داستان نویسی، فیلمبرداری، خوشنویسی، فن بیان و گویندگی، فیلمنامه نویسی و آشنایی با مبانی نظری هنر  است و آماده استقبال از دانش آموزان، دانشجویان و اعضای کانون های فرهنگی و عموم جوانان و نوجوانان است.

شعله کار با اشاره به ظرفیت بالای کانون فرهنگی مساجد، پایگاههای بسیج و دفاتر اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان از اختصاص تسهیلات ویژه برای اعضای پایگاههای بسیج، کانون ها و دانش آموزان استان البرز خبر داد و گفت: در پایان دوره های آموزشی گواهی نامه معتبر به هنرجویان اعطا می شود.

شعله کار در ادامه از ویژه برنامه های حوزه هنری استان برای کودکان و نوجوانان در قالب طرح "مهد هنر" اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی دقیق برای حداکثر استفاده از وقت کودکان و نوجوانان البرزی در این طرح به عمل آمده است.

مسئول اطلاع رسانی حوزه هنری استان البرز اعلام کرد: طرح آموزشی "مهد هنر" شامل کلاس های نقاشی و طراحی، خط تحریری، نمایش کودک، موسیقی و سفال گری بوده و با هدف استعداد یابی و پرورش فکری و فرهنگی آینده سازان ایران اسلامی سازماندهی شده است.

وی به راه اندازی رادیوی مجازی "سوره" اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه هنری استان البرز بر روی سایت خود امكانی قرار داده تا كسانی كه به این سایت و یا سایت های مرتبط با آن در ارتباط هستند، به شبكه رادیوی مجازی تحت عنوان "رادیو سوره" متصل شوند.

شعله کار در پایان اعلام کرد: برای رفاه حال خانواده ها و شرکت کنندگان در طرح، هزینه دوره جامع مهد هنر البرز با تخفیف 15% به عزیزان ارائه می شود.