رباط کریم - خبرگزاری مهر: رئیس تبلیغات اسلامی رباط کریم با اشاره به نامگذاری ایام دهه تکریم و غبارروبی مساجد که ششمین روز از آن به عنوان مسجد، بستر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت نام نهاده شده است، تاکید کرد: نسل جوان باید بیش از پیش با فرهنگ ایثار و شهادت تاریخ انقلاب اسلامی آشنا شوند.

حجت الاسلام ابراهیم بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تمام تدابیر و تمهیدات لازم برای استقبال از این ماه الهی همزمان با سراسر کشور، در رباط کریم نیز در نظر گرفته شده است تا شهروندان با روحیه ای با نشاط و معنویت بالا برای تذهیب نفس و بندگی خداوند آماده شوند.

این مسئول عنوان کرد: در این زمینه مساجد و بقاع متبرکه رباط کریم با تلاش مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، با اجرای برنامه هاي عبادي و معنوي آماده پذیرایی از روزه داران شده اند، برپایی خیمه های معرفت شامل مشاوره خانوادگی، كلاس هاي مشاوره مذهبی و احكام، برپایی اقامه نماز جماعت، برگزاري محافل انس با قرآن كريم، کلاسهای تفسیر ،ترتیل خوانی و جزء خوانی ،سخنرانی روزانه و همچنين مراسم ويژه شب هاي قدر از جمله این برنامه ها است.

مساجد رباط کریم برای استقبال از ماه مبارک رمضان غبارروبی می شوند

وی یادآور شد: دهه پایانی ماه شعبان المعظم که در سالجاری مقارن با 8 الی 17 تیرماه جاری است، به عنوان دهه تکريم و غبار روبي مساجد نامگذاري شده است، در این راستا با هماهنگي نهادهاي فرهنگي از جمله امور مساجد و تبليغات اسلامي، آيين غبار روبي مساجد براي استقبال از ماه مبارك رمضان همزمان با سراسر کشور در رباط کریم نیز اجرا مي شود.

رئیس تبلیغات اسلامی رباط کریم ادامه داد: تکریم و غبارروبی مساجد يكي از سنن حسنه‌ است كه هر ساله با همكاري ائمه جمعه، هيئت امناي مساجد و مشاركت شهروندان در دهه آخر ماه شعبان براي ورود به ماه پر خير و فضيلت رمضان در مساجد اجرا مي‌شود.

حجت الاسلام بهمنی گفت: يکي از مهمترين ابعاد بهداشت که به برکت نظام اسلامي مورد توجه قرار گرفته، موضوع بهداشت مساجد است چراکه دين اسلام، دين نظافت و پاکيزگي است.

این مسئول بیان کرد: ایام دهه تکریم و غبارروبی مساجد به نامهایی متناسب با این ایام مزین شده اند که در این زمینه اقدامات لازم برای تهیه و توزیع پوسترهای مربوطه در مساجد، موسسات قرآني و ادارات فرهنگي شهرستان صورت گرفته است.

وی یادآور شد: مسجد، پايگاه نشر معارف قرآن و اهل بيت(ع)، مسجد، مرکز تعميق اخوت ايماني و رشد فضايل اخلاقی، مسجد، پيشتاز در تقويت روحيه خودباوري ملي، مسجد، جلوگاه اراده مردم در عمران خانه خدا، مسجد، محور خدمات فرهنگي اجتماعي محله، مسجد، بستر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، مسجد، ميعادگاه منتظران انقلابي، مسجد، خاستگاه و پشتيبان بيداري اسلامی، مسجد، مأمن نوجوانان و جوانان، مسجد، کانون حيات طيبه خانواده به ترتیب برای ایام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده اند.