مشهد – خبرگزاری مهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شعار نمایشگاه قرآن و عترت را سبک زندگی قرآنی اعلام کرد و گفت: نمایشگاه هشتم نسبت به سال های گذشته 3 روز بیشتر و در مجموع در مدت 9 روز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  سعید سرابی در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی فرآن و عترت مشهد با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی و معاون اجتماعی سیاسی استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: همه ساله هفته آخر ماه مبارک رمضان به این نمایشگاه اختصاص داده می شود اما امسال به منظور بهره برداری از شور و نشاط احکام بر روزهای نخست  ماه پر برکت تصمیم بر آن شد تا روزهای 9الی 17 ام ماه مبارک به برگزاری نمایشگاه اختصاص پیداکند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درادامه به  خصوص هزینه های اجرایی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برای تامین هزینه های بخش ها و ستادهای مختلف نمایشگاه با بیش از 20 سازمان هماهنگی لازم صورت گرفت.

سرابی از حمایت و همکاری استانداری خراسان رضوی و شهردار مشهد در خصوص تامین بخشی از هزینه های نمایشگاه قرآن و عترت تقدیر و تشکر کرد.

نماینده حوزه علمیه خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن اشاره به تاکید امام جمعه مشهد به بهره گیری از تدبیر و تدبر در نمایشگاه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه آمادگی دارد تا در صورت امکان 2 جلسه از سری همایش های قرآنی خود را در قالب نمایشگاه امسال برگزار کند.

رمضانی افزود: حوزه علمیه خراسان رضوی سال گذشته 30 غرفه از نمایشگاه را در اختیار داشت و امسال با آمادگی بیشتر به صورت فعال تر و پر رونق تری از سال گذشته در این نمایشگاه حاضر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی نیز با اشاره به برخی برنامه های این اداره در نمایشگاه امسال گفت: برگزاری نمایشگاه سبک زندگی قرآنی اصلی ضروری بوده و باعث ایجاد تمایز میان نمایشگاه قرآن و عترت خراسان با سایر استان ها می کند. سازمان اوقاف برای برگزاری این جلسات در نمایشگاه برآورد هزینه 130 میلیون تومانی کرده و تقاضا دارد با تشکیل کمیته ای در خصوص تامین هزینه ها تصمیم گیری لازم  انجام شود.

نماینده دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه با موثر دانستن مشوق هایی مانند بن خرید کالا و کتاب برای بازدید کنندگان افزود: با توجه به کمبود مساحت در نظر گرفته شده برای  نمایشگاه نسبت به سال های گذشته و تعدد بخش ها، تقاضا دارم به غرفه هایی که سال های گذشته عملکرد بهتری داشتند مساحت بیشتری اختصاص داده شود.

پهلوان به عنوان نماینده میراث فرهنگی نیز آمادگی این نهاد را در همکاری نمایشگاه اعلام کرد و گفت: ما نیز مثل سال های قبل آماده ایم در بحث هایی مثل نهاد های فرهنگی، قرآنی مساجد در خدمت برگزاری بهتر نمایشگاه هستیم.

مصطفوی نماینده آستان قدس رضوی نیز با اشاره به تعدد بخش های نمایشگاه تصریح کرد، بسیاری از این بخش ها متداخل بوده ، لذا لازم است مخاطب برای بازدید با برنامه و هدف قبلی از غرفه ها دیدن نماید. از این رو اطلاع رسانی در مورد برنامه های نمایشگاه می بایست در دستور کار قرار گیرد.

مصطفوی همچنین خواستار ارائه گزارش کاملی از جدیدترین و آخرین دستاوردهای قرآنی استان در پایان نمایشگاه شد.

شاهرخی به عنوان نماینده سازمان اتوبوسرانی مشهد در این جلسه نیز آمادگی سازمان مطبوع خود برای ارائه خدمت به بازدیدکنندگان را اعلام کرد.

همچنین نماینده سازمان صدا و سیمای مرکز خراسان با اشاره به نقش موثر این مجموعه در افزایش بازدیدکننده  از نمایشگاه گفت: سال های گذشته صدا وسیما با پخش مستقیم برنامه ها، استقرار واحد صدا و اختصاص 40 دقیقه برنامه روزانه موجب 2 برابر شدن بازدیدکنندگان نمایشگاه شد.

اخباری نماینده جامعه المصطفی تصریح کرد: جامعه المصطفی در نظر دارد با برگزاری جلساتی با حضور میهمانان از 30 ملیت مختلف فضایی جذاب و متناسب را برای جوانان در نمایشگاه امسال فراهم کند.

معاون استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن مهم دانستن شور و نشاط در برگزاری نمایشگاه قرآنی مشهد خاطرنشان کرد: پسندیده است با مطرح کردن بحث های علمی و متولی کردن خود جوانان و دانشجویان در برگزاری میز گردهایی در زمینه اعجاز قرآن موجبات جذب جوانان فراهم شود.

رشید تصریح کرد: بهتر است ارزیابی های لازم در مورد دستگاه های شرکت کننده در برگزاری نمایشگاه انجام شده و نهادهای برتر شناسایی و معرفی شوند.

وی در پایان خواستار توجه ویژه به بانوان در نمایشگاه شد و افزود: پیشنهاد می شود بخشی مجزا برای پوشش فعالیت های قرآنی بانوان در نظر گرفته شود تا به صورت شاخص تر بانوان به همکاری و شرکت در نمایشگاه ترغیب شوند.