مدیرعامل باشگاه نفت تهران با اشاره به اینکه در این فصل جرات به خرج داده‌ و تیم جوانی را به میدان خواهیم فرستاد، گفت: جوان کردن تیم یک ریسک بزرگ از سوی هیات مدیره و بنده بود اما به این موضوع افتخار می‌کنم که می‌توانیم 12 بازیکن جوان را به فوتبال ایران معرفی کنیم.

منصور قنبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت نقل و انتقالات تیم نفت تهران ضمن بیان مطلب فوق گفت: با یکی دو بازیکن صحبت کردیم که رقم درخواستی آنها یک میلیارد و یک میلیارد و نیم بود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم با همین تیم ادامه دهیم یعنی توان مالی پرداخت چنین هزینه‌هایی را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه سقف قرارداد 400 میلیون تومانی را برای بستن تیم فصل جاری نفت رعایت کردیم و تنها در یک مورد به یکی از ملی‌پوشان تیم اندکی بیش از این مبلغ پرداخت کردیم، افزود: در این فصل 16 بازیکن را از دست دادیم اما 11 بازیکن گرفتیم. در مجموع تیم را جوان کرده‌ایم، 11 بازیکن زیر 23 سال داریم و میانگین سنی نفت 23 سال و نیم است.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران اضافه کرد: جوان کردن تیم یک ریسک بزرگ از سوی هیات مدیره و بنده بود اما به این موضوع افتخار می‌کنم که می‌توانیم 12 بازیکن جوان را به فوتبال ایران معرفی کنیم و امیدواریم بسیاری از آنها در این مسابقات به یک پدیده تبدیل شوند.

وی با اشاره به حضور پورعلی گنجی، بیرانوند، دباغ، ابراهیمی، قربانی، نوری، شاهین تقوی و ... در تیم نفت خاطرنشان کرد: شالوده تیم فوتبال زیر 22 سال ایران، نفرات اصلی تیم نفت را تشکیل می‌دهند و قطعا آنها می‌توانند بیش از گذشته خود را از تیم نفت به فوتبال ایران معرفی کنند.

قنبرزاده که چندی پیش اعلام کرده بود هدف تیم فوتبال این باشگاه در فصل جاری کسب سهمیه لیگ قهرمان آسیا است، در پاسخ به این پرسش که آیا در این شرایط هم می‌توانید به این هدف یعنی آسیایی شدن دست یابید؟، اظهار داشت: با این شرایط کار بسیار سختی در لیگ سیزدهم پیش رو داریم. البته یحیی گل‌محمدی معتقد است اختلاف فنی بازیکنان ما با نفرات مطرح لیگ تنها 15 درصد است که این مسئله هم با تلاش بیشتر و افزایش تجربه حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها تلاش کردیم کمربند دفاعی تیم شامل دروازه‌بان‌ها و مدافعان را حفظ کنیم، هر چند هادی شکوری و مهرآزما از جمع نفرات تیم نفت جدا شدند، صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: حداکثر 6.5 میلیارد تومان برای بستن تیم نفت هزینه شد که یک و نیم میلیارد آن با فروش بازیکنانی از جمله یعقوب کریمی، امین منوچهری و ... به دست آمد. این مسئله نبیانگر این است که بودجه کل تیم ما 5 میلیارد تومان بوده است، در حالیکه برخی تیم‌های لیگ دسته اولی برای صعود به لیگ برتر بیش از این مبالغ هزینه می‌کنند اما هزینه‌های ما منطقی و اصولی بوده است.

مدیرعامل باشگاه نفت در خصوص اینکه چرا حداقل برای رفع نقاط ضعف فرصت جذب بازیکن خارجی هم به شما داده نشده؟، اظهار داشت: شما ببینید در این سال‌ها چند بازیکن خارجی شاغل در لیگ ایران برای تیم خود تاثیرگذار بوده است، شاید تعداد آنها به اندازه انگشتان یک دست هم نرسد. در این شرایط حضور چنینی بازیکنانی باعث شد فضا برای حضور نفرات جوان در تیم‌های لیگ برتری تنگ‌تر شود. به نظرم جذب مهره‌های جوان ایرانی که می‌توانند در فوتبال ما خود را به عنوان پدیده معرفی کنند، بهتر از چنین بازیکنانی خواهد بود.

وی همچنین در مورد هزینه های سنگین برخی از مدیران لیگ برتری برای جذب بازیکنان نیز خاطرنشان کرد: دیگر اعتراض کردن فایده‌ای ندارد، به جای اعتراض و بیان صحبت‌های منطقی و کارشناسی که هیچ تاثیری ندارد، تصمیم گرفته‌ایم وقتمان را روی برنامه‌ریزی منطقی، کار اصولی و تمرین بیشتر معطوف کنیم و سیاست های خودمان را به نحو احسن دنبال کنیم.

قنبرزاده در پایان با بیان اینکه باشگاه نفت در این فصل جرات به خرج داده است و تیم جوانی را به میدان خواهد فرستاد، گفت: ما اعتقادمان این است باید جوانگرایی کرد و به جای هزینه زیاد روی جذب بازیکنان، به زیرساخت ها و مسائل مهمتر پرداخت. در این شرایط هم امیدواریم با تلاش کادر فنی و بازیکنان بتوانیم به یکی از تیم‌های مطرح و با کیفیت در لیگ سیزدهم تبدیل شویم.