کارشناس سیاست خارجی حزب دمکرات مسیحی آلمان مدعی شد این کشور توانایی و تجربه راهنمایی مصری ها را در مسائل مربوط به دمکراسی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "آندرئاس شوکنهوف" معاون رئیس فراکسیون اتحادیه دمکرات مسیحی (CDU) در پارلمان آلمان خواستار اعزام مشاورانی در زمینه دمکراسی به مصر شد. وی در گفتگو با روزنامه "زاربروکر سایتونگ" گفت آلمان تجربیات خوبی در این زمینه دارد و می تواند در مورد تقسیم قدرت بین قوه قضاییه، مجریه و پارلمان به مصری ها کمک کند.

شوکنهوف مدعی شد آلمان با توجه به این تجریات می تواند کارشناسانی را به مصر اعزام کند. به گفته وی این کارشناسان می توانند در زمینه تشکیل حکومت مدرن در مصر به مقامات این کشور کمک کنند.

این در حالی است که با برکنار شدن "محمد مرسی" از ریاست جمهوری مصر توسط ارتش، قانون اساسی این کشور به حالت تعلیق درآمده و قرار است با اصلاح آن زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری فراهم شود.

گفتنی است کشورهای اروپایی از جمله آلمان اقدام ارتش مصر در برکناری مرسی و معرفی "عدلی منصور" به عنوان رئیس جمهوری موقت را به باد انتقاد گرفته و آن را موجب به خطر افتادن روند دمکراتیک در این کشور دانسته اند.